|
BANANER
https://www.youtube.com/watch?v=KqJ_pN-XHOc Expressen har en debattartikel om bananer och lägger in länken som handlar om ekologiska bananer/Fair trade https://www.expressen.se/debatt/debatt-detta-bor-du-veta-om-bananerna-du-handlar/ Det är ju så att alla har olika möjligheter till kunskaper och intresse för kost, näring och hälsa. Personligen föredrar jag kost som är enkel, lättlagad, nyttig men framför allt god och idag gärna inte kostar så mycket då allt blivit för dyrt när man arbetat i Sverige som lärare. Det är som framkommit ett yrke för dem som blir fattiga då förändringen i mitt fall beror på för många studieår där det tog åtta år att studera till examen med flera lärarutbildningar. När du äter så ska maten du tillför kroppen ge dig ett näringsriktigt intag och då är bl.a. bär som blåbär och lingon dem vilka är bra tillsammans med hallon, åkerbär, smultron, jordgubbar, björnbär, tranbär, vinbär gärna svarta innehåller alla många nyttiga ingredienser som t.ex. c-vitamin och järn, Får du järnbrist kallat anemi så är det ökad risk för hjärt- och kärlsjukdom eller diabetes som kan utvecklas. Bär är nyttigt och bra men även i bananer finns viss näring som gör att kroppen kan ta upp andra näringsämnen. För bananer innehåller tryptofan som är en aminosyra som kroppen inte själv kan tillverka. När du äter banan så tillför du den aminosyran som gör att din kropp kan tillföra de övriga näringsämnen som kroppen själv kan tillverka. Tryptofan är en av de viktiga aminosyror som kroppen inte kan tillverka själv men som är nödvändig för upptaget av de övriga och som därtill behövs i minst mängd per kilo kroppsvikt som din kropp har. Så med denna långa förklaring kan tilläggas att en banan om dagen är bra för magen och hela näringsupptaget men tryptofan hittar du även i ägg. Så ät ekologiska ägg och ekologiska bananer. De goda bananerna hittar du i Luxemburgs köpcentrum, i Nederländernas Coop-butiker och i Schweiz köpcentrum. Det finns även i Tyskland i vissa livsmedelsbutiker som säljer ekologiska bananer. Det är dock inte i Sverige som man hittar de fina bananerna nu för tiden. Man har lämnat kvalitet för mångfalden viket även framkommer av artikeln. Det är mer tur om man ska hitta fina bananer i dagens Sverige vilket även gäller för mycket annan föda. Man har utvecklat en nonchalans mot kvalitet och infört höga priser och svagt utbud. Det var bättre förr och är ännu bättre i ett flertal av Europas länder. Så vi får glädja oss åt låten ovan och hoppas på det bästa. Trevlig pingst! Inför valet den 13 september kan det vara bra att även tänka igenom vilka partier som är värda din röst i de tre olika valen. Rekommenderar inte att rösta blankt för det visar endast på att det inte betyder något för man ger då inte rösten till någon utan accepterar alla resultat. Det är inte troligt man accepterar alla resultat i alla tre valen. Vad gäller valen till kommuner och regioner så har socialdemokraterna stor makt över dem genom SKR som har åtskilliga anställda vilka styr från SKR och även vägrar följa den nuvarande regeringens riktning emellanåt. Socialdemokraterna är inte enkla att arbeta emot och har nu redan fullt upp med att börja installera sig efter valet. Det kan verka uppgjort och kanske är det så men huvudregeln är att man som medborgare tar sitt ansvar och röstar fram andra partier som är möjliga att ta över i riksdagen då de redan finns representerade. Man kan som i artikeln vilken länkas nedan även som debattören skrivit stödrösta för något parti även om man vanligtvis inte är en entusiast av specifikt den politiken. Politik är i Sverige en del av demokratin och det är viktigt förstå att landet är sekulariserat/sekulärt. Man väljer själv om man vill vara ateist, kristen eller tro på någon annan religion. Det är en skillnad mellan demokratier och teokratier. I Gp skriver Gudmundsson en intressant artikel som länkas till, den handlar om Göteborgs statsvetenskapliga universitets V-dems syn på dagens demokrati. Det är ändå inte Vilhelm Mobergs grundande ord i DN av demokratur men lite så. I länken till SvD ledarsida av Mattias Svensson kan man utläsa att borgerligheten i Sverige är på väg att utplåna sig själv mer eller mindre. Att ge statsminister Kristersson både ris och ros var inte helt rättvist. Statsministern har nu försökt och tagit sig an regeringsförklaring som varit stabil och tydlig. Det har visat sig att bl.a. Migrationsverket inte lever upp till att efterfölja direktiven som ska ske. Istället har Migrationsverket egen agenda som står över regeringens och det är snart val. Det upplevs som Migrationsverket inte är en del av regeringsunderlaget utan har rättigheter som inte andra instanser har förutom då förstås kommunala utjämningssystemet vilket är till konstant fördel för socialdemokratiskt styrda kommuner men främst då gynnar Malmö som är i störst ekonomiskt behov. De mindre som t.ex. Marks kommun där socialdemokraterna är största parti har egen politik för seniorboenden som inte gäller offentlighetsprincipen då seniorer uppenbarligen missköts även där så önskar man så väl som i Uppsala hemlighålla att det pågår otrygg seniorhemtjänst och ondskefulla anställda av kommunpolitikerna. Det är snart val och det kanske finns normala människor som arbetar i Marks kommun som kan få nya väljare om man kunde åtgärda och upplysa om sådant även i SvD eller annan pk-media. Det är faktiskt undermåligt att gnälla på statsminister Kristerssons Tidöparti som han hållit upp under mandatperioden med att genomföra ett paradigmskifte vilket har kommit att ske tack vare SD:s Charlie Weimers som är del av MEP och ECR-gruppen vilka gemensamt nu lyckats få till beslut som är tagna för alla EU-länder som innebär mer mänsklighet mot dem som flyr sina tidigare länder och där en del av reser tillbaka på semester för att träffa nära och kära. Tänk så livet kan bli när andra som har pengar styr över folkens rättigheter. Nu har äntligen EU fått egna rättigheter på grund av Charlie Weimers poiltiska åsiktsvänner i EU vilket är mycket bra. EU har kommit att styras av Löfvén m.fl. vänsterideologer. Utan Tidöpartierna hade utvecklingen inte ens kunnat skönjas dessutom vet alla något så när bildade att Sverige är systemhotat. Att göra en stor sak av det som drabbar SD är viktigt för vänsterpartiet och dem vilka sällar sig till sossarna, miljöpartiet och även centerpartiet där inte minst det sistnämnda haft samma "lockelse" men inte erhålit en dylik omfattning av kritiska röster från vänstersidan Aftonbladets ivriga krönikörer om att smutsa ned inte enbart SD utan gärna även borgerligheten så långt det är möjligt. Det visar på hur illa ställt det är i Sverige med den journalistisk som ska lägga en grund till att skapa faktisk och ärlig kritik eller rosade texter. Sverige är sunkigt idag på redaktörsidan så väl som journalistkårens "uppvisningar" och man får tycka det då hela befolkningen betalar miljardbelopp tillsammans för att gynna dem vilka inte bör rosas utan .................. Varför inte berätta om hur viktigt det är för Aftonbladets krönikörer och redaktörer att införa kalifat? DEN 4 juni 2026 framkommer av Expressens undersökning att Vänsterpartiet med partiledaren Nooshi D. har fullt med terrorister i sitt vänsterparti. Dessa utesluts men det finns ingen intervju tillgänglig med henne som företrädare för detta märkliga parti. När man kallar sig vänsterparti med den riktningen är man inte demokratisk. Demokrati handlar om valmöjligheter och socialdemokraterna med Magdalena Andersson har inte gått ut och nämnt något förbud mot att ingå i en regering med terroristkramare och terrorromantik. Det är alltså dem som begår mycket allvarliga brott och åsikter som människor hyser mot demokratin och därför uppskattar det som förekommer i länder som inte har demokrati eller rättsstat som bygger på humanitär grundvalar som svensk historisk utveckling. Socialdemokratin av idag föraktar vita svenska medborgare helt uppenbart och vill se en regering där de kan terrorisera befolkningen genom att utveckla odemokratiska åtgärder. En av dessa är uppenbart även DO som tar utländska medborgare eller nysvenskars rätt till ersättning för att kalla diskriminering av dem vilka anlänt så därför är det mycket farligt att rösta fram ett parti som socialdemokraterna vilket är ett tydligt hot mot demokratin. En del av demokratin är suveräniteten för varje EU-land. Sveriges nationaldag är den 6 juni och det är landets tidigare flaggdag som man firade även i arbetarhem och de mer borgerliga så väl som regering och riksdag med Konungahuset. En stor dag var det då flaggan skulle fram hos alla dem som hade råd med eget hus så flaggades det. I teokratier firar man inte demokratin och suveränitet som i demokratier. Demokratin är vad de vänsterröd-gröna partierna är ute efter att montera ned. Nedan följer många sanna små berättelser om hur Sveriges folk röstade rätt men inte känner att de fått tillräckligt med förändring för att vända opinionen. En betydande anledning till detta är public service- mediautbud som är djupt okunniga och svagbegåvade flertalet av dem. När det dessutom finns gott om dem som lyckas ta sig in i Riksdagen och genom årens lopp förorsakat svaga lagar som t.ex. finns ett program på SVT kanal 5 vilket kallas Fångat på polisens kamera. Programmet visar på hur svaga påföljder som brottsliga gärningar ger vilka är stöld där man även stjäl mat från barn och familjer förutom att handlarna har fått räkna upp med index att det stjäls en viss mängd per år utan att de kan åtgärda med anmälan för stöld, så blir förstås inte maten egentligen billigare utan dyrare även om moms har betydelse. Elpriserna hade man kunnat åtgärda under mandatperioden genom att lyfta bort det skadliga påslaget till alla hushåll så även där går pengar till staten istället för till brukarna. Man har missbrukat statens makt under många år i Sverige genom att pengarna ska gå till statskassan och därifrån till import av främmande makts svagaste migranter som inte har något att bidra med varken intellektuellt eller genom arbete. Flertalet idag inom omsorgen för seniorer är dem vilka arbetar utan att kunna tala språket och som har PUT vilka borde undersökas av psykiatriker som är utbildade och inte av de läkare som tror sig vara psykiatriker utan utbildning för själva yrket men är lite som miljöpartisten Åsa Romson. Hon talade om att man är svensk när man åker Tunnelbana. Det är förstås inte möjligt att vara svensk och tro man är något man inte är för hon är inte någon typisk svensk själv. Miljöpartiets tankevärld är inte hela Sveriges som tur är, och vi borde som medborgare ställa högre krav dels på läkarvården och dels på riksdagens ledamöter. Vill man betala skatt och ha ett fungerande land måste det finnas lagar som fungerar och skyldigheter som ska respekteras vilket inte sker idag. Straffen som delas ut till dem vilka begår stölder har visat via SVT-programmet de svaga påföljderna med dagsböter för allvarliga brott som fångats upp med hjälp av kamera och där Poliserna kunnat få tag i förövarna. En del kör bil och ljuger om körkort och en del stjäl medan andra knivhugger och smiter därifrån. Det finns många olika brottsliga gärningar men mycket svaga påföljder på grund av domare och åklagare som uppskattar brottsligheten i Sverige som det verkar. När kalifatet är infört kan alla glömma dessa svaga lagar då det innebär helt andra för västvärldens folks lagar och regelverk med sharialag. Åsa Romson är säkert en mycket vänlig person som var välutbildad akademiker innan hon blev riksdagsledamot och språkrör för miljöpartiet så hon är naiv eller hur man vill uttrycka problemet. Det handlar inte om att mobba henne eller kränka henne eller någon, utan om de efterverkningar som statsråd och riksdagsledamöternas beslut innebär för vanligt folk. Demokrati innebär inte att ständigt ta ställning mot vita rasen oavsett religionstillhörighet men här bör man ta ställning mot rasism och lägga ned DO av Tidöpartierna för det går att göra detta mot socialdemokratins kommande terrorvälde som skapas över tid genom att man tillsätter dem vilka har en positiv syn på terrorism. Det är mycket farligt för demokratin. Det kan leda till att den seniora befolkningen blir helt utan rättsskydd så som kom att ske för den dödade vita ungdomen nyligen i London när makten styr fel. DO i Sverige är makt som kan fortsatt döma till rasism mot vita som kommit att ske sedan den tillsattes av dåvarande socialister där Andersson ingått, se länk till Aftonbladet som visar på att bl.a. en ung flicka fick sätta livet till när hon skulle möta sin mor. Gräsligt och det har inte minskat med våldsutvecklingen i Sverige, så därför med partier som har sympatier för terrorister bör man undvika att rösta fram. Röstar man fram dessa till makten vet inte någon vad som kan komma att utvecklas över tid. Mycket besviken på Nooshi D. och hennes parti som är mer för våldsdåd tillsammans med socialdemokratin av idag som är ändå värre då Andersson och Co. verkar vara utan intresse för annat än makten att förstöra demokratin och folkets egna rättigheter som generellt sett inte inneburit att vurma för terrorism. Helt förfärligt med fortsättning av öppna gränser och ett totalförstört Sverige på lite längre sikt då det leder till kalifat med ett gränslöst oetiskt utvecklande samhälle. Våldtäkter på seniorer har Sverige också fått. VAD GÖR REGERINGEN MED SD MOT VÅLDET PÅ SENIORERNA? HAR NI INGA FÖRÄLDRAR NI BRYR ER OM SÅ BETÄNK ATT DET KAN HÄNDA ERA EGNA BARN I FRAMTIDEN! Röstar man fram politiker som är utan ansvar för rätt och fel så får man terror mot folket. Det finns gränser och att vara naiv är inte rätt mot befolkningen så ta ert ansvar som ledare för att motverka terrorism i Sverige. PK-media ger endast vänsterstöd så där finns ingen hjälp att få för den som blir utsatt får skylla sig själv i Sverige. Ett exempel på pk-media är Svenska Dagbladet som kan skriva någon enstaka artikel som är positiv till borgerlighet men negativ till kalifatet med terroristriktning även om det aldrig tydligt framkommer att det blir slutet för Sverige som demokrati. Sverige har fått riktlinjer och hjälp med information från USA men medierna i Sverige är genomsyrade av rödgröna vänsterideologer som uppskattar cancelkultur och kön som inte finns. Man ska vara med på tåget mot okända värderingar vilka leder på sikt till kalifat då det byggs upp via värderingar med synen på sharia. Det är säkert svårt för många att ta in och förstå då journalister och reportrar anser sig själva mer bildade och kunniga än fackfolk därtill lever vi i en tid med tvingande betalning för eländet. Man skriver nu att moderaterna inte lyfter inför valet 2026 med 100 dagar kvar. Det är extremt och en farlig väg framåt som man går med moderaterna som pushas in i något hörn istället för att man väljer partiet som regeringsföreträdare. Småpartier i all ära men denna gång handlar det om att man haft för långsamma utredningar och redan från början i USA drog president Trump igång att börja förändra samt motverka cancelkultur och identitetspolitik. Hade vi haft den syn på framtiden som finns hos republikaner i USA hade Sverige varit betydande för en mer demokratiskt styrd utveckling. Det är inte så att demokratin är borta i Sverige men ytterligt förändrad och har inte följt med i övriga länders utveckling där även i Europa lagar finns mot överdrivna angrepp från vänster-röd-grönt håll. Vetenskapen är faktiskt i vissa fall som gäller biologiskt och det går inte att lära om till en icke-verklighet på lång sikt då vitt är vitt och däremellan finns gråa nyanser och dessa blir aldrig röda, blå, gröna utan är det de är. Man kan inte förändra allt utifrån magkänsla då känslor är ett tillstånd även om de är verkliga. Dem som tror på att religionen för främmande makter är företrädare för framtiden som nu socialdemokraterna efter Olof Palme gör med sitt avtal har de en avog inställning till Sverige och svensk historisk faktisk utveckling. Kanske är det även så gällande andra religioners existens, buddhismen, kristna-ortodoxa, katoliker och övriga religioner om detta vet vi ingenting då ingen pigg och alert journalist finns i Sverige som vågar ta upp frågan med deras pressekreterare eller Andersson själv. Hon har en förmåga att bli arg över frågor som inte passar in i hennes agenda. Det har inte alltid varit så lätt att förstå men tack vare statsminister Kristerssons argumentation i Riksdagen vid flera tillfällen har vi medborgare fått se lite av det som präglar Andersson och tyvärr även Ebba Busch genom den senares egna tilltag under regeringsperioden. Är själv osäker på varför jag ens inbillade mig att alla politiker i Sverige är seriösa och skickliga företrädare för svenska folket. Så är det inte och vi gör oss själva en otjänst om vi tror det för de är människor som alla andra med andra mer starka krafter för att orka och stå upp för de direktiv som de får via bl.a. EU och WEF, WHO vilket visat sig under mandatperioden. Har tidigare aldrig följt medierna så seriöst och länge som under den här tiden för bloggen däremot studerat olika lärarprogram för utbildningssyfte och det var som för alla andra lärare i Sverige inte ekonomiskt givande. Man lär sig och det gör man även när man tror saker utan tillräckligt underlag så att styra på känslor räcker inte för att rösta fram något parti utan det är viktigt att "sålla agnarna från vetet" och se till att vara riktigt påläst innan valdagen 13 september. Justitieminister Strömmer har dock varit föredömlig men frågan är om man ska våga rösta fram ett parti på grund av en person. Lyssnat på AfS medlemmar som talade under Nationaldagen och det verkar vara bra människor som ser till sin egna erfarenhet t.ex. Polisen som faktiskt heter Anders vilket jag inte var helt säker på samt lyssnade även på övriga inkl. den unge mannen från Ungern vilket gav ett positivt intryck och hopp om framtidens demokratiska möjligheter. Ungern är ett mycket kristet land och Sverige är ett mycket sekulariserat land vilket gör att skillnaderna blir rejält stora då Socialdemokraterna med sin politik som är emot kristendomen kommit att dominera Svenska kyrkans utveckling i Sverige där de även ger stöd till Woke-riktningen så väl som moderaterna. Detta i sig räcker dock inte för att skapa en gemensam politik för folket i Sverige har även andra åsikter och rättigheter än att bestämma över det som inte går att förändra. Förstår vad de är ute efter men tror inte svenska folket i helhet är så dumma att de vill gå omkring i trasiga kläder och i en ren diktatur som skapas om man inte förstår att behålla kristendomens egentliga värdegrunder vilket då Ungern faktiskt står bakom även hos dem som är unga idag. Det framkom av den från AfS inbjudne talaren från Ungerns höger. Att gå från en stark tro och riktning för socialdemokratin som den en gång var med Erlander till att skriva positivt om dagens Ungerska höger är ett enormt steg och det är inte heller vad som egentligen är bra men i flera av Europas länder växer motståndet mot nuvarande politiska riktning så det bästa vore att förändra EU:s ledarskap med den självvalda von den Leyen som styr med en dunkel agenda. Det ingick inte i valet till EU-skapande att ta ställning mot eller för islamism, krig i närområdet, delaktig i medlemskapet för Nato eller tvingande vaccinationer, digitala pass för att resa utan det som gällde handlade om frihet och valmöjligheter. Det gör det inte idag då man försöker tysta folket dels via svensk public service-utbud som hela folket är tvingade till att betala för oavsett syn på politisk riktning. Man har utvecklat en dogmatisk syn på folkets rättigheter och skapat ett administrativt monster genom EU där Sverige blir allt mindre suveränt och självständigt. Jag gillar det inte! Frihet måste finnas. och hur man ska uppnå den är oklart i nuläget men inte fler dömande bestämmelser i varje fall utan minskat regelverk är en förutsättning samt ökad tillväxt med nettomigration alltså återvandring som är reglerad för alla dem som är emot demokratin i Sverige och visar det öppet med att begå brott mot konstitutionens grundlagar. Svenskt Näringslivs ordförande Östling har haft en korrekt inställning hela tiden och han är troligen en socialdemokrat i grunden även han som blivit besviken så väl som många andra så rösta på S går givetvis inte för egen del i varje fall. Det löser sig säkert över tid även för mig som alltid brukar rösta och i Wien var det hos svenska konsulatet som man fick gå till på 1980-talet. Idag vet jag inte hur trevligt det är där men då hade man inbjudan till alla utlandssvenskar bl.a. inför Lucia och bjöd på kaffe med pepparkakor. Det var trevliga människor som kom dit och vi var flera som umgicks lite på den tiden. Det var en tid som trots allt var bättre än dagens vidriga utveckling. Det är även många lärare som slutat sina arbeten i Wien då de måste utbilda i arabiska en del av dem. Det finns ju engelska som är ett världsspråk men det räcker inte när islam fått fäste uppenbarligen. Bara lite information om det alla kanske inte känner till då Sveriges socialdemokrater inte berättar om förändringen som kommer med införandet av det som de arbetar för - införandet av kalifat. Det är en trolig orsak till att M- partiet inte lyft från början. Tidöpartierna med moderaterna och justitieminister Strömmer har gjort mycket som är bra för Sverige under denna mandatperiod.Man måste förstå att utan statsminister Kristersson hade det varit omöjligt att få någon utveckling som är positiv för medborgarna vilka arbetar och är ärliga, hederliga familjer. 1. Justitieminister Strömmer såg till att undersöka hur många och vilka gängkriminella är i landet. 2. Justitieminister Strömmer är den som bytte till att förstärka och säkerställa att offren i Sverige får ersättning. 3. Justitieminister Strömmer är den som skaffat fram möjligheter att tillsammans med utrikesminister Malmér Stenergard lyckades friställa den fängslade vänsterjournalisten från fängelse i Turkiet samt även har 4. Polisen lyckats ta hem en kriminell från Iran och som nu kan straffas i Sverige. Polisen har alltså fått mer "muskler" under mandatperioden och därmed åtgärdat mycket som annars inte varit möjligt. 5. Justitieminister Strömmer är den som även är högsta ansvarige för Polisen och deras möjligheter 6. Migrationsminister Johan Forssell har arbetat idogt för att stoppa upp och minska intresset för asylsökande till Sverige. Man har nu på plats flera förslag som kan förstärka och förbättra för ALLA svenska medborgares rättigheter till ökad trygghet i landet om de vinner valet 2026. Det som är tänkt att införas är bra för Sverige. Det är inte så att Tidöpartiernas Moderaterna har misslyckats utan tvärt om. De har lagt ned mycket seriösa möjligheter där människor ska få bättre ekonomi och tryggare omgivning samt där man hållit uppe en hög tillväxt för Sverige. Den person som berättats om tidigare med "Vad fan får jag för pengarna"? är f.d. ansvarig ordförande för Svenskt näringsliv, se bifogade länk till Aftonbladet. Östling är en ärlig man och har nyligen skrivit en replik i SvD på dagens näringslivstoppars syn på verksamheten. Många seniora svenskar har börjat förstå att det är viktigt föra fram deras egna åsikter och skapa debatt till fördel för deras egna åsikter. Så länge yttrandefriheten fungerar kommer Sverige att fungera. Detta oroar uppenbart nu dem som styr public service-utbudet då de får konkurrens av fria medier. Det blir inte färre utan fler som väljer dem. Man vill ha frihet som medborgare och idag med Tech-världen är det inte möjligt att endast förhålla sig till ett statligt public-service utbud som konstant ser faror för demokratin med andra åsikter och media. Det handlar om yttrandefriheten. En som tycker till med värderingar är en senior medborgare i Bulletin vilket är en fri media så väl som många andra vilket hänvisats till i bloggen för att det är av betydelse för framtiden. Sverige är inte endast vänster utan människor har andra bredare visioner och drivkrafter där friheten är betydelsefull. Vi lever inte undre 1940-talets efterkrigstid men det verkar ibland när medias chefer uttalar sig som de inte förstår hur fel de har. De har ingen förståelse för historisk demokratisk utveckling och de forna svenska litterära begåvningar som Sverige en gång lyfte fram t.ex. Karlfeldt och Moberg. Att dem vilka importeras till Sverige är lågutbildade eller helt outbildade är för dem självklart. Deras insikter är obefintliga. Värderingarna som dem vilka tidigare erhållit medborgarskap helt utan ansvar har skapat dagens utveckling genom icke åtgärder men det räcker inte det som sker utan man måste se problemen i Sverige genom att bredda sin kunskap även om det endast handlar om att läsa. När universiteten inte fylls av dem som förstår skillnader med risk- och kravanalyser så ökar man inte nivån utan man sänker den. I USA har nu högsta Domstolen i dagarna tagit beslut då man röstat för medborgarnas rättigheter att välja om deras barn i skolorna ska utbildas utan påverkan av HBTQip+ eller om föräldrarna låter barnen utsättas för den märkliga riktningen - typ hermeneutiken enligt Heideggers människosyn - och utslaget från domstolen blev att föräldrar väljer själv om man önskar ha barnen i en skola utan denna märkliga påverkan som identitetspolitiken med wokeism utgör. Den är alltså valfri i USA men läste nyligen att Agnes Wold erbjudit Chang Frick att byta till kvinnokön så han kan dela fängelse med Agnes Wold under fyra år om det blir aktuellt för henne. Hon är motståndare till att man påverkar barnen med dessa värderingar som wokeismen har infört i Sverige med den nya lagen. Tydligen får man inte motsätta sig utbildningen och där är även socialdemokraterna med miljöpartiet drivande för införande och utförande av den i svenska skolor vilket då skulle rendera till fyra års fängelse i Sverige genom påverkan av att avstå denna riktning från föräldrar och deras föräldrar (farmor, mormor, farfar, farrmor). Denna woke-utveckling ses inte positiv hos befolkningen som helhet i USA där nu Högsta Domstolen har röstat och beslut är taget. Europa är ännu inte helt förlorat som demokratier men går långsamt och felaktigt fram för att bevara det som forskning visar på med hjälp av evolutionen och religionsfriheten där även bakomliggande känslouttryck som Heidegger pekar på i sin bok styr över naturlagarna idag. Man måste inte förstå att det påverkar M:s borgerliga väljare, men högst troligt är det så. Partiledare runt om i hela Europa driver en egen agenda där folket i länderna inte haft valmöjlighet utom i de mer ensamma högerriktade rörelserna som t.ex. Mi Hazánk från Ungern, Restore Britain med Rupert Low i Storbritannien samt Reform med N. Farage, Österrikes Herbert Kickl och Gert Wilders i Nederländerna, i Tyskland AfD samt i Norge nu Silvi Listhaug som leder stort över övriga partier. Man måste som ledare för regeringarna förstå att det finns kvar demokrati i alla dessa nämnda länder där man nu påbörjat en skapande demokratisk mer balanserad och för folket normal utveckling. Man kan inte bestämma över folket som haft demokratisk utveckling i århundrade att byta till diktatur/demokratur utan att det märks. Samma sak gäller för påtvingande av massmigrationen. Det är som Johan Forssell, migrationsminister framförde i 30 minuter, SVT, länk. Det är värderingarna som även bygger religioner så tänk på det innan du väljer parti i valet 2026. Vill du ha en okunnig framtid behöver du rösta fram S för att de har avtal med främmande makt och genomför den agenda som skapades av och genom Olof Palmes politik. Det handlar om att bygga många fler moskéer och bygga upp politisk islam i Sverige via universitetsubildning till imam och detta upplevs som SVT med public service helt bakom genom sitt envetna arbete för att främja vänster-rött och grön röra. SD har genom Charlie Weimers främst lyckats sätta en ny agenda inför framtida maktmissbruk mot människor som vill invadera Europa. Ett land som är fritt är attraktivt att försöka ta makten ifrån och det är av betydelse för Sverige där medlemskapet i Nato har möjliggjort en viss trygghet om den inte missbrukas av makthavare. Det är faran med demokratier som inte har tillräckligt stark lagstiftning mot yttre påverkan och som givit efter även religionsfrihetens rättigheter genom att minska på dem genom Kyrkovalets inflytande på Svenska kyrkans riktning. Detta kyrkoval har större betydelse än många förstår då det handlar om att man måste få bort kristendomen för att kunna införa kalifat på längre sikt som socialdemokraterna har avtalat med bl.a. Tro och solidaritet men även andra främmande makts religiösa riktningar där moskeér är av stor betydelse då de för fram religionen exempel som givit tidigare är att världsarv som kyrkor inte får förstöras och dit hör Hagia Sofia i Turkiet. Den är omgjord inuti och förändrad till moské men kommer att bevaras på grund av en klok imam. Turkiet har islam som religion och folket som tillhör denna religion har det relativt mycket bättre i Turkiet än i många andra muslimska länder av det som framkommit tidigare genom utbildning i religionskunskap. Vad gäller kosten äter de inte gärna fläskkött. Muslimer kan äta fläskkött om det inte finns någon annan kost enligt vad som lärdes ut då i Sverige. Uttryck som slöjtvång är okänt men vid samlingar är det främst män som styr utvecklingen i muslimska länder. Dessa religiösa värderingar som är många och skiljer sig åt mellan teokratier och demokratier innebär konflikter i länderna om man inte accepterar och kan tala och förstå språk som delas. Det finns ingen given feministisk utveckling så där skiljer sig västvärldens demokratier åt från de teokratiska. Dem som kallar detta demokratin fall i Sverige om man inte är vänster-grön-röd röra så är det extremism stämmer inte. Det handlar om att man propagerar och för fram något i Sverige som kommit att ske utan folkets egna grundläggande valmöjligheter och rättigheter enligt bl.a. folkrätten. Man har talat om allas lika värde i Sverige men den stämmer inte riktigt när man går djupare på samhällsutvecklingen som kommit att ske. SD har mycket arbete kvar att åtgärda om det ska lyckas höja sig över dagens nivå där man måste förändra genom lagar som krävs däribland då DO om man önskar se Sverige med framtidens glasögon. SD finns redan i Riksdagen och har nu erfarenhet av lagjusteringar och ansvarstagande vilket innebär en styrka för partiet i förhållande till de småpartier som står utanför och vill påverka. Att ta sig in i kommuner är det första steget i rätt riktning för påverkan och även regioner så länge de finns kvar. Man talar om att förstatliga men några för- och nackdelar har inte analyserats utan det är mest ytlig politik som förs av småpartierna främst oavsett partitillhörighet. Moderaternas beslut är av betydelse för borgerlighet och för lag samt ordning. Det som förvånat är Simona Mohamssons partisstyrning och hon borde fått frågan av någon vetgirig journalist om det är möjligt för henne att partiet röstar nej eller avstår i frågor som rör migrationen från främmande länders folk vilka är muslimer då denna religionstillhörighet naturligtvis påverkar framtiden även om man minskar och lyckas med invandringen. På sikt är det ett folkutbyte som sker vare sig folket önskar det eller inte därför är det en viktig fråga att ställa i en riksdag där företrädarna finns som ska stå upp för svensk demokrati. https://www.svtplay.se/video/erQqbQr/30-minuter/johan-forssell https://bulletin.nu/holmgren-nar-religionen-stalls-over-lagen https://www.svd.se/a/JOBo1R/chefer-for-public-service-dom-inte-ut-den-fria-journalistiken 7. Om man försöker bortse från den ovillkorliga förutsättningen som skapas med ett kalifat så kommer ändå Sveriges befolkning som röstar fram vänsterideologiska partier att få högre skatter- miljöpartiet är ärliga med detta och även vänsterpartiet. Socialdemokraterna kan inte regera ensamma och Andersson med partisekreteraren har varit tydliga med att de vill fortsätta med den forna riktningen. Tror inte de förstår hur det blir men titta på Storbritanniens utveckling samt se hur de mer högerriktade partierna ökar i Europa så kanske ni som läser kan förstå. I Norge har Silvi Listhaugs parti nu fått över 33% i mätning och är större än Höyre alltså det parti som motsvarar moderaterna i Norge. Människor har börjat förstå utvecklingen och det stora flertalet önskar se möjligheter med att minska migrationen till sina länder. I Sverige har SD tagit och behållit sin ställning på ett 20% parti som är näst största parti. Moderaterna i Sverige måste alltså lyfta men denna valperiod har de konstant haft media emot sig däribland även då Svenska Dagbladets mycket osolidariska riktning för att stärka ett kalifat som det blir på lång sikt genom avtalen med muslimska trosförbund. Det är muslimer som inte låter sig förtryckas eller tar emot orättvisor utan de står upp för sin religiösa riktning som är politisk islam. Rickard Jomshof från SD har gjort det bra med sin kommande bok om islam som är viktig för samhällsdebatten oavsett hur valet 2026 faller ut. Svensk mediakår är undermålig och det är konstant, se länk. Uppsala är ett starkt vänsterfäste samt även Tierp så visst vore det lämpligt att moderaterna som faktiskt vill folkets bästa fick möjlighet att nå fram till våldtagna seniorer och andra som socialdemokraterna gärna vill gömma undan. Att betala in större andelen av sin inkomst eller pension efter dagens politik kommer inte att bli möjligt med nuvarande röd-gröna vänsterpartier är något alla måste förstå. Till detta krävs en journalistik som är mer seriös exempelvis som Inas Hamdan. Önskan att betala skatt till staten finns inte hos många som blivit nya medborgare och därmed har Sverige kommit att utvecklas till ett systemhotande land. Detta systemhot har moderaterna från dag ett efter regeringsskiftet varit noga med att förändra och istället korrigera stora och viktiga lagar som nu är på plats. De har gjort mycket men inte tillräckligt vilket även justitieminister Strömmer varit tydlig med i tidigt skede. Om Sveriges tillväxt minskar genom förbuden att bygga småhus, att öka ersättningen för hyresgästföreningens medlemmar där en del av hyran går till hyresgästföreningen som tillhör socialdemokraterna som tar pengarna till att ge bort dem till främmande makts folk istället för till de egna medborgarna så ökar endast socialdemokraternas kassa så S får ökad makt. Det viktigaste för dagens socialdemokraters politik är inte medborgarna utan att driva avtalet för införande till främmande makts folks religionstillhörighet. Till sin hjälp har de nu en röd-grön röra som står bakom då någon sponsrar detta bl.a. EU ställer krav som nu kommer att förändras framöver när det slutligen är helt genomfört. Då kommer även EU att kunna förbättras med en ökad balans för befolkningarnas önskemål som grund. Norge är inte medlem i EU men i Schengen och det har nu medborgare i Norge börjat reagera på så Listhaug har fått ökad partisympati och har mer än svenska socialdemokrater i popularitet. Europa är yrvaket men demokratin finns där. När Svenskt Näringslivs tidigare VD uttalat sig om sina skatteinbetalningar så var det för att han är mycket välutbildad i ekonomi och har flera akademiska examen. Han vet att han inte får det bättre med en vänster röd-grön röra som det faktiskt är. Svenska folket måste tänka på sig själva om man inte önskar se sin egen undergång. Tidöpartierna har inte regerat tidigare i Sverige och det krävs att de får ett mandat till om justitieminister Strömmer ska lyckas helt som han verkligen önskar. Han är advokat för rättvisa och inte för korruption eller för att skapa fattigdom. Den som röstar fram den rödgröna röran och har fördel är endast dem som inte arbetar utan som lever på skattebetalarnas inkomster och arbeten. När dessa minskar och arbetslösheten ökar med nedläggning eller förmåner minskar också inkomsterna till alla utom till dem som redan är försörjda genom och av alla bidrag. Sveriges tillväxt, BNP=bruttonationalinkomsten minskar då och möjligheterna för en bättre livstillvaro fylls med tvingande utgifter och ökad påtvingade skatter där dem som har något idag och är rika kommer att lämna för USA eller icke EU-länder på sikt. På så vis skapar även de röd-grönas politik en fattigmansutveckling för Sverige hela befolkning på sikt dessutom går riktningen mot kalifat genom migrationen till Sverige via anhöriginvandring och Schengenavtalet. På ännu längre sikt blir Sverige ett tredje världens land då det inte går att upprätthålla höga krav för dem som är nysvenskar. Alla dem som önskar rösta fram vänsterröd-gröna röran borde flytta till tredje världens länder och bo där i hyddor och välkomna det som de söker efter. Svenska medborgare eller inte så borde även Riksdagens ledamöter ha en mer stärkt kontroll där dem vilka är direkt antidemokratiska och har fått PUT vara utan rösträtt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oJGEK/leif-ostling-backar-efter-sitt-uttalande www.svd.se/a/aJ4w87/tonarsutvisningarna-har-varit-belastande-for-oss Förslag: Prioritera att starta upp ett Återvandringsverk. Prioritera att lägga ned DO och skapa för befolkningens möjligheter några av de förslag som nationalekonomen Calmfors föreslagit i DN debattartikel med det långsiktiga tänkandet för det är vi många som läst ekonomi vilka förstår hur viktigt det är. Studera är viktigt men arbetsmarknaden måste vara mer riktad vilket är fullt möjligt i ett litet land. Inga långa handläggningstider utan sätt bara igång direkt och skriv motioner för att införa det omgående. Det går att åtgärda innan valet. Ta bort SIDA helt som fler har föreslagit. Lägg ned Jämställdhetsmyndigheten som inte fyller någon egentlig funktion. Skapa inte fler feministiska regeringar som är till fördel för att bygga terrorism. Lägg ned Migrationsverket! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XXWrE/de-dog-i-terrorattacken-i-stockholm https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026 Ni har kommit långt utan att ens förklara vad vi vet om utvecklingens påbörjade och välutvecklande resurser som kommit att skänka bort Sveriges egna historiska kulturella arv där man tiger ihjäl sanningen om hur det kommer att bli när det väl är genomfört. Det är inte något skämt från vänstermedia att undanhålla fakta utan rent oförskämt mot befolkningen som inte förstår. Att skapa missnöje och begära förändringar kan man klara av men inte att berätta om hur man tänker någon svensk demokrati ska kunna fungera på lång sikt. Det handlar faktiskt om tillväxt även där men svensk pk-media är så van att bestämma och styra över Sveriges befolkning så ingen har kanske förstått hur illa ställt det är i Sverige i förhållande till bl.a. USA med deras demokrati. Utan Elon Musk vore det ändå sämre ställt i Europa med yttrandefriheten som är grundläggande för demokratin som numera är mot riktning demokratur. Socialdemokraterna har stärkt sin makt över Svenska kyrkan som tidigare nedan är informerat om då genom att ta över makten för den med sina egna värderingar som inte är kristna. Det framkommer nu även i en debattartikel av Utas i Göteborgsposten då det önskas en förklaring till deras selektiva förhållningssätt mot kristna värdegrunden. man vill "skryta över" sin pågående riktning mot kalifat och utan finansborgarrådet Wanngård i Stockholm hade många varit ovetande men hon har upplyst om att det ska byggas moskéer runt om i Sverige och man har mark som säljs runtomkring i Sverige till byggandet. Det är ett pågående projekt vilket även Aftonbladets Lindberg tagit upp i en artikel. Det hör samman med Olof Palmes lag för att stärka samarbete och införande av Tro och Solidaritet för muslimska ideologin. Det hör även samman med terrorromantik. Detta måste berättas om för medborgarna av medierna som hela landets befolkning tvingas betala för via public service avgift på skattsedeln. Det leder till en stor omställning - större än den pågående utvecklingen i Storbritannien med borgmästare som styr mer enligt sharialagar om det är möjligt och om det är sant det som framkommit i media. Socialdemokraterna har mycket att förklara för svenska folket genom att vilja styra över folkets rättigheter i svensk demokrati. Det är oerhört viktigt att man för fram betydelsen av förändringar som införs när kalifat skapats. Vi är i början av utvecklingen men det kan gå mycket snabbt om socialdemokraterna vinner valet och tar över för att köra demokratin i botten så väl som ekonomin för alla som arbetar heltid och studerat för att arbeta i Sverige. Många förstår inte hur kalifat byggs upp och på grund av lagen som Palme införde 1975 och samarbete med muslimer för att införa islam som ska ta över Sverige på sikt så finns en artikel i Expressen som tidigare nämnts där den kom att skrivas redan 2014 men uppdaterades 28 maj 2016. Av artikeln med rubriken: S lovar att samarbeta med Sveriges muslimska råd står bland annat följande: "I dokumentet som Expressen.se idag kan visa finns också specificerat vilka politiska frågor som S-föreningen Tro och Solidaritet ska hjälpa SMR att få igenom - bland annat lagstiftande muslimska helgdagar och statlig imamutbildning". Man måste förstå att det inte handlar om svensk universitetsutbildning utan om Koranen, Hadith, sira och sunna samt de olika riktningar som ingår för världens näst största religion. Peter Weiderud som ordförande för Tro och solidaritet vid tiden för artikeln uttalade sig lite märkligt med orden att "ta till sig av det som är vettigt". Han förstod inte riktigt att islam är en religion som inte är valbar utan är skapad för att stanna och det är därför ytterligt viktigt att man förklarar detta faktiska förhållande till svenska folket då det inte är valbart när den väl är införd. Borgerligheten i Sverige kommer inte att få fler möjligheter om S, V, C och mp tar över efter valet 2026. Det är inte partier som värnar borgerliga värden och för varje litet misstag som något borgerligt parti gör så sker stor uppmärksamhet från svenska public service som då är tungt vänsterriktat. De borde skämmas! Kanske även KD då partiet varit extremt socialistiskt under mandatperioden. Partiledarens icke åtgärder för att införa kärnkraftsbeslut visar på ett egenintresse för samarbete med s-regering och där även centerpartiet förstås välkomnas med s+c+kd om det blir för få röster till SD och M. Liberalerna åker troligen ut ur Riksdagen och då lägger man kanske ned Jämställdhetsmyndigheten men däremot inte DO som borde läggas ned omgående. Detta är en viktig åtgärd utifrån det som kommit att ske i Storbritannien med 18-åringens av myndigheterna medvetna död. Det uppfattas enligt flertalet medier som det som kom att ske innebär hans alltför tidiga död på grund av det som skapas mot vita människor utifrån pågående förda rasistiska politik. Myndigheterna tar makten mer än lämpligt och ser på lagen ur marxistiskt - islamsk syn. Kanske är det feltänkt men alla tänker inte lika så det kan vara rätt. Tidöpartierna som är borgerliga borde tala med SD:s politiker inkl. Jimmie Åkesson som även han är vit människa och försöka få alla att förstå hur viktigt det är att lägga ned DO i Sverige. Den är tillsatt för agendan och inte för hela befolkningen. Den infördes av socialdemokraterna och inte av de borgerliga. Gör något åt det innan det är för sent! Liberalerna behöver inte åka ur Riksdagen! LIBERALERNA har nu fått möjligheter som framförs tydligt i Expressens ledare av K. Pihl, Det finns här en tydlig öppning för dem som är mer "folkpartister" som partiet kallades för en gång i tiden. Liberalerna är förändrat historiskt som parti och mest känt historiskt i Sverige utifrån Bertil Ohlins tid på 1940-talet där man i Sverige var det näst största partiet. Det var först 2015 som man förändrades allt eftersom och har lämnat de forna breda mer frihetliga reformer som partiet företrädde under främst 1940-talet. Det har aldrig varit direkt marxistiskt eller kommunistiskt under den perioden och absolut inte heller rent konservativ. Det var mer för friare former som nu partiet börjar formas igen. Det försöker ta tillbaka Sverige på ett modernt vis. Bra jobbat Simona Mohamsson m.-fl. https://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/ovantade-loftet-mer-ol-och-farre-hr-strateger/ Politisk islam är egentligen inte valbar i nuläget heller så därför är information och upplysning av ändå större betydelse för svenska seniorer samt för skolorna och universiteten. Det är en religion som inte Sverige som land kan bestämma över och behålla delar av då religionen är en helhet som inte går att förändra till yttrandefrihet utan den är teokratisk. Vi har i Sverige många naiva politiker som "inte ser det komma" däribland Stefan Löfvén och därmed är det som Utas efterlyser av ändå större betydelse. Så fråga gärna svenska skattebetalare om de är intresserade att betala förmögenhetsskatt till att införa ett kommande kalifat? Det har betydelse vilken partisympatisör man väljer att rösta fram i valet 2026 och detta måste Johan Forssell som är migrationsminister och justitieminister Strömmer sätta sig in i och försöka förklara för befolkningen då det är ni som är den del av regeringen idag som ska företräda svenska folket. Detta är viktig information som nu lämnas till er på grund av Utas som representerar MED men inte jag som skriver. Dock bör man vara ärlig med att borgerligheten existerar och visa detta om Sverige som land ska kunna existera som demokrati i framtiden då annars profeten Muhammed blir del av framtiden som är den vilken genom uppenbarelser fört fram politisk islam. Sekularisering är inte val i en teokrati utan religionen styr över den med den Allsmäktige som är en specifik inställning till och för islam. Turkiets president Erdogan är imam och han leder sitt land där många muslimer har ett mycket bra liv. Det är skillnader mellan teokratierna och deras högste ledare samt deras ledning. Nu kommer inte mer information att lämnas om denna oerhört starka religiösa kraft som är på väg att ta över Sverige på lång sikt. Något måste politikerna förstå och göra själva så väl som public service vilket borde ha nedmonterats i nuvarande form genom utredningen från KD men det är inte längre ett kristet parti som det upplevs. Kanske feltänkt men det upplevs som att partiet tror makt för teokratin leder till framgång och det är kanske möjligt men då måste man ändå upplysa befolkningen om deras rättigheter eftersom Sverige idag är en sekulär demokrati. https://www.gp.se/debatt/varfor-maste-praster-tycka-ratt-men-inte-muslimska-foretradare.7c151e6d-1b3e-4c83-9530-ce5b4acdc96f https://www.gp.se/debatt/varfor-maste-praster-tycka-ratt-men-inte-muslimska-foretradare.7c151e6d-1b3e-4c83-9530-ce5b4acdc96f Man måste ta bort de varelser som utövar våld och s.k. vård i hemtjänst mot seniora människor i Sverige. Tvingande åtgärder ur Sverige och avskeda dem vilka har anställt dem för att plåga ihjäl dem långsamt men säkert. Det som pågår i Sveriges kommuner och möjligheterna för att det sker beror på socialdemokraterna genom införande av sådan "arbetskraft" till seniorer under Stefan Löfvéns regeringstid. Låt det hemska inte fortgå, då det är sjuka varelser som fått anställning så även hemtjänstens företagare som anställt har fått alla hästar lösa. Det är pågående våld och man gör inte så om man är normal i huvudet, se samnytts länk. Det är helt fel att ge anställning till dem som inte förstår ta något ansvar. Ut med dem allesammans! De måste tillbaka därifrån de kommit och är det civiliserade länder så är det deras problem att ta hand om dem. Man kan inte tillåta att skicka världens alla omöjliga varelser till Sverige. Det finns inga ursäkter så beslut måste gälla även för vilka anställt varelserna. Avskeda personalen och chefen för all framtid! Bifogar en länk till en viktig studie i pdf som går bra att läsa och tar upp brottsligheten i Sverige samt vad som är viktigt att tänka på när det handlar om småföretagare som fått inbrott o.s.v. Ratio är pålitligt när det handlar om fakta. https://samnytt.se/skracken-pa-aldreboendet-pensionarer-bands-fast-och-fick-munnarna-igentappta https://cms.ratio.se/app/uploads/2026/05/rapport-45-brottsrisk-som-affarsvillkor-web.pdf Fokusera på att vilja skapa en bättre framtid d.v.s. futurum istället för possessiva pronomen då blir livet kanske lättare och mer positivt än dagens ständiga krigsrapporter och konspirationsteorier som framkommer. Man talade även om konspirationsteorier gällande vaccinfrågan vid Covid men det visade sig att det var olika batcher och olika påverkan av vaccinet så därför kom Läkaruppropet.se till för ökad insyn och granskning. Idag har man tillsatt en sundare hälsominister i USA än tidigare som har Make America Healthy Again (MAHA) vilket är bra. Sverige behöver en annan och bättre politik för hälsoområdet än dagens pågående men genom ett val 2026 så kan befolkningen själva förändra vilka som bör röstas bort och vilka som bör få en ny möjlighet då alla människor inte kan eller vill bli politiker. Politiken är grundläggande för att behålla demokratin så väljer man kalifatriktning så får man betala inte enbart höga skatter till socialdemokraterna och övrig vänster utan även räkna med minskad demokratisk utveckling av det som framkommit. EU har varit en belastning för de fria demokratiernas rätt till egen suveränitet men genom Charlie Weimers partisamverkan med nya antagna riktlinjer kan man skönja en ökad demokratisk riktning vilket är ett paradigmskifte och det vore inte möjligt utan Johan Forssell som migrationsminister vilken är del av Tidöpartierna. De har fyllt en funktion för demokratin tack vare statsministern som stått upp för alla Tidöpartierna inkl. samarbete med SD så Aftonbladet framstår som en mer sunkig media än det borde men då de önskar fler över gränser som inte får finnas så blir det gärna belöning till kaos och oordning. För alla som tror på Gud så finns i kristendomen med 10 Guds budord vilka visar på ett rättssamhälles betydelse och att det finns lagar att följa. För dem som inte har någon gränssättning med att inte Europa ska ha några murar innebär det då att det är betydelselöst hur och vad man släpper in i länderna och det orsakar problem då alla är olika med varierande preferenser. I länken nedan har Håkan Boström skrivit en mycket bra artikel som tar upp ett antal områden som jag själv tidigare även berört om än i andra former som t ex. Botkyrkagate. Det finns dock en hel del att reformera för borgerligheten i synnerhet och även för SD i nuläget som kan börja ge utdelning i en framtid. Det bästa med artikeln är att Boström förstår hur vänstersidan ser på sig själva och att han inser hur åsidosatt de borgerliga resurserna idag är efter de 40 år som kommit att utse dem själva till bedömare och utövare av demokratin. Det är helt riktigt och viktigt att man även som då i viss mån även SvD:s artikel var inne på börja åtgärda. Efter valet är det för sent! Tidöpartierna kan utse en kulturminister från varje parti så kan folket få rösta fram och välja sedan när ni vunnit valet! Folkrörelsen växte faktiskt fram som han skrivit om för det har varit en del av utbildningen en gång i tiden för svenska skolan i samhällskunskap. Det fanns även kristna mindre samfund som var en del av folkrörelsen som pågått samt förstås de kommunala verksamheter som Goda Kamrater* och Blåvingarna. Det hörde samman med olika intressen beroende på bostadsort och intresse och det var nästan gratis. Det var på den tiden det fanns betyg i ordning och uppförande i grundskolans obligatoriska utbildning. * Goda Kamrater var mer som en introduktion för det som idag kallas för Friends och är en organisation mot mobbning men det skiljer lite då föregångaren även var påverkad av Blåvingarnas kursinnehåll. Så med tiden har de olika föreningarna som varit en betryggande kurs kommit att förändras till att idag handla om det som senare visat sig bli en kriminell form för gangsterstyre eller vad man nu ska benämna dessa som tagit över dagens resurser för bl.a. utvecklande av påtvingande prenumerationer för att socialdemokraterna ska kunna kampanja mer via AiP och gynna sig själva. Det har urartat och ska Sverige bli ett friare Sverige igen måste alltså Tidöpartierna agera för det genom nya reformer innan det är nytt val och inte införa det som senaste lagändringen den 1 oktober för då har valet redan varit. Vem kom på den idéen? För lite och för sent då svenska folket inte är typiskt tänkande för ventiler. Från början var väl lagen införd av socialdemokraterna under Stefan Löfvéns regering om jag minns rätt? Försök tänk om och tänk mer borgerligt än på stöd till dem vilka inte vill er väl. Regeringskansliets länk till Tidöpartiernas nyskapande för ett bättre och starkare land där ordning och normala kravställningar ingår för att även anhöriga ska förstå hur viktigt det är att ta ansvar. Det är vad vanliga arbetare och vanliga lärare har gjort i alla tider men med socialdemokraternas märkliga nya politiska riktning mot kalifat ingick det inte att ta ansvar. Se länken nedan. fregeringen.se/globalassets/regeringen/dokument/justitiedepartementet/presentationer/2026-06/presentationsbilder-fran-presstraff-den-2-juni-2026-om-ett-nytt-regelverk-for-anhoriginvandring.pdf https://www.gp.se/ledare/folkbildningen-har-kidnappats-av-vanstern-.4d863eec-65b0-4ecf-a3d7-a635e4a46e58 https://www.svd.se/a/m0Lmj0/borgerliga-partier-borde-vilja-vara-battre Har du aldrig känt dig värd något för ditt arbete eller för det du utför åt landet kan det bero på att du inte är sosse. En förklaring så god som någon annan och länkar till en artikel som tar upp kommunistlandet Sveriges mediapriser. En förklaring finns om hur man förändrat och varför då det är facklig påverkan som skulle styrt över Sverige och visst har fackförbunden mycket att säga till om då bl.a. Thorwaldsson f.d. LO-ordförande sitter med i styrelser. Som många inte tänker på när beslut sker så är det inte endast ett beslut som kommer att påverka utvecklingen i Sverige framöver då den av statsminister Kristersson fyra-parti regeringen med SD faktiskt åstadkommit ett mindre paradigmskifte. Charlie Weimers har med hjälp av sina partivänner i EU- alltså flera andra länder - nu lyckats införa ett antal hubbar som ger flyktingarna en viss trygghet och status som människa. Varför de riskerar sina liv på haven är något man bör utreda då antalet är så stort att man förstår någon organisation står bakom detta, FN - kanske? De har nu snart slut på pengarna - de beräknas räcka till augusti - så då kommer det nya av president Trump att införas som han instiftat med riktning mot ett förstärkt demokratiskt utvecklande för USA men även för övriga länders valutor och ekonomi. Det som ännu inte Sverige anslutit till däremot Finland har gjort det som observatör vilket är mycket smart. Varför Sverige är så trögt i ett flertal områden beror till stor del på regelverk som styr över folk och näringslivets möjligheter. Det är på grund av sådana regelverk som Svenskt Näringslivs toppledare nu önskat en samling av riksdagspartierna för en genomgång. Det är inte fritt att leva och bo i ett land som Sverige vilket nu äntligen även kommer att visa sig via EU. Charlie Weimers är verkligen duktig som skapat denna ökande medmänsklighet för att stärka gränserna och även förstås Johan Forssell migrationsminister för Sverige. Vi som är medborgare i Sverige har fått tiga och lida för att få vår lön som mer är fickpengar för dem som varit sosse. Läraryrket är ett av de yrken som inte uppskattats över tid då Göran Persson kommunaliserade skolan och tryckte ned lönerna, tryckte ned livspensionen och han tryckte ned kunskapsnivån. Han är toppen anser sossarna. Det säger en hel del om dagens socialdemokrater förutom att det ska stå en moské i varje svensk liten stad. Det är något att införa enligt socialdemokraterna av idag där inte minst Aftonbladet är en företrädare för detta. Man vill bygga upp ett kalifat och den önskan ska ske genom att man tagit bort svenskt historiskt arv med kristna värden dels i skolan och dels genom att påverka Svenska kyrkan med märkligt liberala värden där kyrkan inte tidigare agerat för att transvestiter är det "nya svarta" modet eller det senaste att stå efter så dem vilka är präster och har en "föråldrad" riktning får inte längre ha någon åsikt. Det är förtryckande mot faktisk kunskap då det endast finns två kön. Man har givit Svenska Kyrkan - genom att svenska folket blivit allt mer segregerat över tid - en omöjlig uppgift genom Kyrkomötet där socialdemokraterna främst styr med hjälp av Tro och Solidaritet som även uppskattas mycket av KD så det finns gemensam syn på politiken som partiledaren Ebba Busch gått ut med. Där makten finns där finns även KD vilket framkommit även under tiden som vice statsminister. Inte alltid i samstämmighet med socialism men mycket nära då man utser GD som är en politiker för Socialism utan läkarkompetens till Folkhälsomyndigheten. Så visst kan man rösta fram Gustav Kasselstrand då han inte är ensam utan även har en polis - Anders tror jag han heter - som skrev en presentation inför Kyrkovalet. Allard kan man också rösta fram då även han har en polis som är mycket bra med långvarig erfarenhet och har skrivit mycket välformulerade artiklar som politiker för Örebropartiet Peter Springare. Röstar man på ett litet parti och skriver partiet till Riksdagen på en valsedel bör man även skriva en partimedlem så även till kommunval för annars räknas det i regel som ogiltig röst. Välj helst en förtryckt valsedel där namnen står och kryssa i den som väljs ut för representation av dig som gör valet. Vill du ha den som står först på valsedeln behöver du inte kryssa i någon ruta. Har stor tilltro till dagens justitieminister Strömmer då han är mycket klok och begåvad. Mitt val inför möjligheter är privata och det ska alla andras också vara utom partiernas ledamöter som ska röstas fram i valet den 13 september. Innan den 13 september borde det vara rimligt att regeringen säger ifrån mot socialistiska DO som tar upp allt som delar synen på migrationsfrågorna utifrån en mer marxistisk syn eller om man så vill socialistisk där det aldrig förekommer en dom till vita människors rättigheter. Är det rimligt att dela befolkningen i ett vi och ett dem? Vem bestämmer över DO då den tillsattes av Stefan Löfvén och var "handplockad". Är det så att KD står bakom stödet till segregeringen eller är det liberalerna som inte accepterar att man åtgärdar stora frågor som uppstår med pengar till dem som är vita och utsatta så väl som övriga befolkningen borde alla ha alla rätt till folkrätten och rätten att välja regeringsunderlag av de svenska medborgarna som har rösträtt utan illegala och utan kriminella. Är det riktigt att åsidosätta den nuvarande regeringens beslut som sker enligt fri medias information och agera mot den. Stockholmsliberalerna med liberala Heideggertänkande Jan Jönsson och hans stab har nu lämnat partiet i Stockholm vilket förändrar partiet till en mer pragmatisk historisk utveckling där man utgår från 1940-talets människosyn på friheten först! Detta i stort sett uträknade parti är nu på stark come-back! I tider som är pågående mot en dysfunktionell framtid sätter detta miniparti ned foten som de vore Jätten Gulliver i Gullivers sagor. Vem trodde detta? Det handlar om att med små partier som AfS och Örebropartiet få två poliser i Riksdagen som kan ge lite nytänkande och mer utifrån deras livskunskaper som finns där. Sveriges partier idag har otroligt mycket makt som de tar för självklar och det är inte något man ska göra för det finns inte. Det vet lärare som har kämpat för sina rättigheter vilka åsidosatts trots facklig medverkan. Svikna från alla håll är flera av oss och för att stoppa eventuella framtida negativ utveckling kan det vara värt att ta risken att förlora rösten genom för lågt antal röstdeltagande. Man kan inte ångra sig när man väl röstat. Detta val är att välja mellan ett framtida kalifat eller att rösta fram en förändring som gör paradigmskiftet möjligt vilket sker genom M med statsminister Kristersson och SD med Jimmie Åkesson. Det är vad som är utom tvivel men det är inte alla som uppskattar Tidö så. För dem som anser att kalifat är det bästa att rösta fram så finns miljöpartiet - utan gränser, vänsterpartiet - för planekonomisk utveckling och möjligen fem-årsplaner? - för centerpartiet finns endast öppna gränser möjligt - och för socialdemokraterna finns allt möjligt att utlova men vad som väntar är lika säkert som statsminister Kristerssons tal till Magdalena Andersson i Riksdagens kammare om terrorromantik. Sveriges skådespelerska är oöverträffad i politikens tuffa värld där ibland nu de har enligt media börjat sina utrensningar inför valet 2026 som de ska ta tillbaka genom sin privata väljarkår som skapades med hjälp av nuvarande regering och public service. Suck! Lägger till länk för Regeringens representativa pågående paradigmskiftes genomförande innan valet 2026. Det verkar som man försökt hålla sig till sanningen om detta förfarande vilket rimligen borde öka förtroendet för partierna. Det som nu införs är bra för svenska medborgares ekonomi och stärker näringslivets möjligheter. Det pågående paradigmskiftet beror till stor del på att de forna två socialiststyrda regeringarna där bl.a. miljöpartiet fick mycket att säga till om införde lagen om uppehållstillstånd som är permanenta. Det har inte tidigare förekommit men även om det var miljöpartiets idé så bär socialdemokraterna ansvaret då det var bärande partiet. Det var bl.a. år 2021 som man utfärdade mängder av permanenta tillfälliga uppehållstillstånd för hundratusentals. Nu åtgärdar Tidöpartierna enligt länken nedan det som socialdemokraterna stått bakom som ett av de olika åtgärder vilka bidragit till den negativa synen på mänskligheten som man lagt kostnaderna för på svenska folket. Annika Hirvonen är säkert på många vis en mycket snäll individ som vill väl men som behöver tänka på kostnader för svenska folket som måste betala genom skatter för att ge hennes syn på medmänsklighet där det ska vara en rättighet för alla att bo och leva i Sverige som vill det. Det är tråkigt att behöva skriva detta för hon värnar verkligen för alla som vill ska få men tyvärr är ju inte Sveriges lagar konstruerade för att vara världens socialkontor och inte heller är det en mänsklig rättighet att invadera Sverige eller har övriga medborgare i Sverige inte rösträtt längre? Det är vad som man nu försöker åtgärda för att skapa rättvisare system där det kommer att bli en besvikelse för socialdemokraterna och deras stödpartier nu måste inse att det finns verkligen människor som sitter i regering idag och som styr över landet även om de inte vill göra någon ledsen så skapar de rättvisare ekonomi och där pengarna kommer från dit ska de tillbaka. Därför sker nu äntligen de utlovade möjligheterna som de tidigare endast nämnt. Det saknas mycket innan justitieminister Strömmer är nöjd men det saknas mindre än vad som annars kommit att ske så alla som röstat på Tidöpartierna har nu ändå fått något tillbaka för detta som är ett paradigmskifte under arbete. Har nämnt Cevians grundare Christer Gardell och ja, han har rätt i att mycket i Sverige styrs genom och av USA samt Wallenbergsfären. Det är nästan ett lika mäktigt område i lilla Sverige som public service med SVT men tror att public service styr mer än vad som är hälsosamt för medborgarna då man får ständiga propagandamediala förmågor om hur de "vet" bl.a. miljökatastofer. Dessa är inte alltid med sanningen överensstämmande och därför är det en hoax enligt pragmatisk upplevelse på plats där det skulle pågå en översvämning utan möjlighet för bilar att kunna färdas. Det var inte så utan det var ihållande regn men inga översvämningar så att skilja mellan vissa rapporter är av betydelse när det handlar om väderspådomar från dem som ser något som inte finns. Måtte svenska folket få bättre information än jag kan ge via denna blogg och som varit mer trist än berikande. Det är bättre med blåbärspaj och vaniljsås eller hur? https://regeringen.se/pressmeddelanden/2026/06/presstraff-for-att-presentera-lagforslag-for-anhoriginvandring/ https://riks.se/nyheter/erika-bjerström-får-anna-lindh-priset-för-mod-och-integritet https://riks.se/nyheter/sd-darfor-rostade-vi-nej-till-behovsprovad-arbetskraftsinvandring Sverige 2026 har en relativt stor bredd av partier. För dem som är för stöd till Ukraina och även partier som ser till Sverige i första hand och främmande makt i andra hand. Det finns 2026 i ett flertal Europeiska länder dessa man kallar högerpartier. Borgerliga partier har tidigare varit sedda som mer högerriktade men är idag efter Reinfeldts Alliansen mer liberalvänster med borgerliga värden. Det varierar för partiets medlemmar men är ett tämligen homogent parti. Ett annat parti som inte har lyckats ta sig in i Riksdagen i Sverige är Alternativ för Sverige som kallas AfS. Detta är mer att jämföra med AfD i Tyskland och i Österrike finns även FPÖ som kan ses som motsvarighet till Sveriges AfS. Dessa partier är stora i respektive länder då många medborgare röstat fram deras partisympatisörer. Yttrandefriheten är stark även i Österrike men även känslan för landets historiska utveckling alltså nationalism är starkare där än i Sverige. Det beror på att Sverige haft socialism som varit accepterande förstärkt genom religionen som haft betydelse i skolan inte minst. Man har lyckats hålla ihop socialismen genom starka gränssättningar för att främja folkets bästa där tillit och tron på svenska folket var det som kom att gälla. Idag har man efter 1975 lyckats förändra detta genom lagar, införa 1%-målet till främmande makts folk där korruptionen tar stor del av pengarna vilket man givetvis måste inse själv då ingen stolt berättar att nu har jag också en "guldbeställd" interiör. Man skryter inte med korruption utan den blir till slut systemhotande för ett land istället. Det blir krig mot landet och landets ekonomi och befolkning får lida när man inte har något eget försvar som är starkt. Man måste alltså ha ett försvar inte enbart mot fattigdom för sig själv utan för hela landet. Ett försvar i Sverige borde rimligen innebära att inkludera svenska medborgare som är vita svensk-svenskar rätten att skydda demokratin genom valmöjlighet i dels utlandet och dels i Sverige. Man kan tänka sig att det är rimligt att lyfta bort den lag som kallas för "Hets mot folkgrupp" då den inte inkluderar alla barn, alla vita och kan skapa ett vi och ett dem genom särskiljande av och mellan människor. Det är inte en lag för folkrätt som den uppfattas. Kan inte Charlie Weimers via EU eller någon kommissionär åstadkomma en förändring av lagen för den är rätt usel om det nu är tillåtet att få tycka något är orättvist? Justitieminister Strömmer kanske kan tycka till om den då många har barn behöver man se över lagen innan det är för sent. Ser moderaterna på Storbritanniens utveckling som ett föredöme? Sverige är kanske ensamt om den märkliga lagen som inte tidigare funnits innan det som pågår startade? Lagen upplevs inte ge svenska medborgare generellt stöd om den kan tolkas på flera vis som kommit att ske enligt viss media som skriver om den emellanåt. Svenska folket - främst kvinnor som är socialister - anser det synd om dem som är fattiga i andra länder så de vill gärna se Sveriges folk ge hjälp i form av pengar samt ta emot alla dem som inte mår bra i sina egna länder, och då ser kvinnorna med feministisk syn på Sverige som världens socialkontor men det fungerar inte då landet är litet - oavsett vad Reinfeldt anser - så måste man utgå från möjligheter och skyldigheter. Det borde vara mer rimligt att människor röstar på dem vilka inte är korrupta politiker som tar emot pengar från olika organisationer och dem vilka inte använder sig av droger och droghandel i Riksdagen. Det bygger inte upp Sverigebilden enkelt uttryckt. Det finns inte något land som kan klara sig och få tillväxt utan pengar vare sig man är medlem för Euron eller inte. Det handlar om att förvalta sina möjligheter dels som människa och dels gärna ha lite tur i livet för att det ska fungera bättre. Du är friare som medborgare om du har råd att resa på semester eller bo i ett land du själv valt än att du tvingas betala skatt på allt som politiker vill införa. Dessutom så länge Europas länder är svårt skuldsatta med bättre pensionsvillkor än i Sverige - Norge och Danmark är ett exempel med bättre ekonomi - men Tyskland, Italien och Frankrike har inte de bästa ekonomiska fördelarna jämfört med lilla Sverige som idag har sin egna krona, tack och lov ännu så länge då är också Sverige ett ekonomiskt tryggare land än flertalet andra EU-länder genom en stark BNP och man är försiktig även från Riksbankens sida. Det är alltså förhållandevis tryggt ekonomiskt i Sverige men med ökad oro i omgivningen behövs faktiskt ökad sysselsättning för det svenska jordbruket och näringslivet kan då främjas med ekologiska möjligheter som inte finns idag. Vi kan sluta med rapsoljan som innehåller inflammatoriska ämnen även om det är i liten skala så är olivoljan en annan och bättre olja för att använda sig av. Det går att göra från en regering där M och SD styr eftersom inget av de partierna är emot en bättre folkhälsa. Nu finns inga studier för att kunna kontrollera hur negativ utvecklingen är med att använda sig av inflammatoriska livsmedel men det är förstås bättre att använda sig av oliver och det har varit lite svårt i Sverige men i Sölvesborg och övriga södra Sverige vore det möjligt. Det finns möjligheter att styra upp jordbruk och åkerbruk i Sverige om man vill hjälpa folket. EU med sina miljarder går idag till andra länders befolkningar i första hand och till Sverige räcker sällan pengarna. Det finns en länk idag när detta skrivs om hönsgården på Harpsund som installerats under nuvarande regeringstid. Man kan hoppas att SD och M förstår att svenska medborgare också är i behov av svenska ägg och kan få ekonomisk draghjälp till att starta upp ett eget litet familjeägt hönseri. Man måste givetvis kunna läsa, skriva och räkna samt söka bidrag någonstans ifrån men med hjälp av en Tidöledd regering borde det inte bli något stort problem. Många i Sverige är i behov av bättre ekonomi och lyckas man få till en liten hönsgård för familjens egna hushåll är det bra - har faktiskt en f.d. kollega som är hem- och konsumentkunskapslärare som skaffat sig en för många år sedan men det gällde då för pärlhöns tyvärr tog räven dem så familjen fick börja om igen med nya höns efter nytt staket som var säkrare. Rävar är inte dumma djur bara människor ibland som kan visa sig vara felbedömda. Det är alltså viktigt med kunskap och medier av olika slag. I Bulletin skriver man om socialdemokraten Håkan Juholt en man med gott förstånd av det som framkommer. Han förstår att utbildning är av betydelse för allas bästa. Tyvärr tror jag inte att han läst lagen som infördes av Palme i februari 1975 vilket vore en välgärning. Det är märkligt att vara så fast i lagarna som infördes för att söndra Sverige. Allas lika värde har tappat sin betydelse så Sverige behöver fler socialdemokrater som tänker mer som Juholt. Naturligtvis är det en bra idé att införskaffa ett hönshus vilket borde möjliggöra bättre ekonomi för befolkningen enligt förslaget från mig ovan. Det hör samman med tillväxt för näringslivet. När människor tvingas att ta ansvar så leder det till en utveckling för människan. Man måste även minska anhöriginvandringen omgående samt inse att ingen garanterar att dem som utvisas inte kommer tillbaka igen då domstolarna önskar dem välkomna tillbaka. Man ska inte ta tillbaka dem som utvisas på kriminella grunder och vi har en skicklig Polischef samt en mycket begåvad justitieminister vilka borde kunna reglera bort detta. Tänk på näringslivets tillväxt för det är så viktigt att minska systemhotet i Sverige. Vanliga medborgare kan inte åtgärda förbättringar men ni två kan det och kanske även migrationsminister Forssell? Ni är Sveriges sista hopp som det verkar utifrån vad som framkommit av alla olika medier som berättar det som inte PK-media berättar om samt mycket tack vare underbara Elon Musk som köpte X. (f.d. Twitter). USA har betydelse vare sig människor tror det eller ej så är amerikanska medborgare ofta begåvade då utbildningen varit något utöver det vanliga men även den har förändrats i USA givet att människor vägrar acceptera fakta så vill man istället utgå från Heideggers filosofi (hermeneutiken och existensialism). Det blir så fel när medierna i Sverige inte gör sin uppgift seriöst eller så är det svagbegåvade som sökt sig till journalistiken och SVT? Vore välkommet om det infriades att sända dem i flock till Kistas tomma lokaler där Ericsson huserat. https://bulletin.nu/juholt-forsvarar-regeringen-sagar-tv4-s-avslojande Det finns mycket man måste hålla koll på innan man röstar i valet 2026 men det är ändå ett val mellan religionstillhörighet i Sverige där man kommit längst via domare och DO som ger politisk islam sitt stöd. HD är den högsta instansen för svenskt rättsväsende och därefter EU. Folkrätten är tveksam numera då högt uppsatta domare och lagråd vill införa politisk islam i Sverige. Frågor från journalister saknas och reportage saknas som visar på hur sekularisering och valmöjligheter finns aktuella för politisk islam som de nu efter Palmes lagar arbetar för. I den svenska grundskolan ingår inte utbildning av politisk islam men det är troligen av stor betydelse för eleverna att få veta vad som kommer att ske i Europa om deras värderingar bygger på politisk islam. Detta torde vara av intresse även för statsminister Kristersson och Wallenbergssfären då det inte är troligt att eller möjligt att det finns valmöjligheter med införandet av det politiska islam. Vet inte personligen detta lika lite som kunskap finns om vilken religionstillhörighet de 67 400 kriminella som Polischefen kartlagt har med sina medarbetare. Det är mycket information som saknas och är bra för skolan och barnen som ska studera till en framtid. Vill ni deras väl så bör ni informera om detta via undersökningar samt inrätta utbildning i Läroplanen som blir aktuell framöver. Det går inte att utbilda med att ljuga eller nonchalera sig fram då elever idag köps för att skada andra. Det är helt olikt det forna Sverige. När ett land går sönder som i Sverige blir det allt svårare att "laga" om man inte åtgärdar. Det finns många stora religioner och länder som inte står under påverkan som i Sverige och där man klarar ekonomin med hjälp av västvärldens demokratier samt lyckats öka sin egen befolkning genom att "se till avtal med länder och forska samt införliva det som visat sig vara vinstgivande". Kina är ett sådant land som är mycket mäktigt och står självständigare under nuvarande ledare än tidigare, Kinas första dam har också studerat i USA så det finns alltså ett visst samarbete som inte alltid varit till fördel för alla parter men så är det för alla samarbeten även i Sverige med Tidöpartierna som inte får igenom tillräckligt för paradigmskiftets genomförande. Det är mycket som statsminister Kristersson åstadkommit och hans statsråd med SD i samarbete men det är inte tillräckligt för svenska medborgare förstår ännu inte skillnader mellan politisk islam och att Sverige är sekulariserat/sekulärt. Det handlar om valen och då menas alternativa valmöjligheter inte valet 2026 även om det är slutet på början eller blir början på slutet av denna religionshistoria. Den som tror att det slutar om man ger upp sitt lands religion utan åtgärder behöver studera och läsa på om politisk islam. Sveriges rika oligarker förstår inte även om de tror sig förstå utan att studera. Kanske är det redan för sent då islam är en så stark religion och drivande för sin riktning. Det är inte så enkelt att förstå den eller andra religioner som kristendomen men nu är Sverige sekulariserat där man har rätten till att välja vilket man vill vara kristen, troende eller ateist. Läroplanerna för svenska skolan är bland det viktigaste förutom Polischefens makt över utbildning och beslut för sin familjs möjligheter då politisk islam är på god väg att införas. Man måste ta denna ideologi på största allvar och vara ödmjuk inför att det kan kräva förändringar om inget sker. Frågan är bara hur politiker ska kunna stå emot alla som vet mest oavsett hur lite eller mycket de vet. Skolan är viktig om ett land ska fortleva. Det är sorgligt att så många ungdomar i Sverige idag får så lite information som är säker kunskap och dessutom ofta saknar dem som ger den viktiga handledning som krävs för att nå högre betyg. I många fall sker propagandan i skolan mot elever som är behov av extra stöd vilket saknats. Dem som socialdemokraterna idag har sagt att alla ska kunna läsa, skriva och räkna. Det är givetvis inte möjligt med en politik som inte medvetet förs för att stärka och höja kunskapsnivån och då menas pengar till litteraturen som krävs. Med mp och övriga i en gemensam regering efter valet 2026 blir det garanterat sämre än det varit tidigare. Det beror på att befolkningsmängden ökat sedan man började med den ogenomtänkta migrationen till Sverige. Det är som att tro man gör något gott när man skapar klyftor mellan människor då jag i varje fall upplever att deras människovärde inte varit något värdefullt utan de är av inget värde och därför ska de aldrig lära sig något nytt. Man har inte givit dem möjligheterna att ta ansvar då inga lagar är till för ansvar så som exempel då Hets mot folkgrupp verkar vara. Alla människor har ett värde - människovärde - var och en är olik andra då alla är unika. Det finns vissa gemensamma större likheter som man och kvinna vilka är två skilda men likheter då de ingår för mänskligheten. De har olika bakgrunder, olika möjligheter och olika syn på vad som är rätt och fel. Om man då är analfabet så måste man få det mycket bättre när nu möjlighet finns för dem som riskerat sina liv i skrangliga båtar med att vistas i hubbar som kan ge mat och dryck, ge dem möjlighet till sjukvård om det behövs akut och där de sedan efter utredning får en möjlighet att hamna rätt utan att begå felaktiga gärningar i andra länder och mot andra levande varelser. Man skapar ju ordning och reda vilket moderaterna i Sverige är en vän av och vill främja. Därför reste även Johan Forssell till FN för att konsolidera den utveckling som nu påbörjats via EU. Miljöpartiet vill inte se ansvar och kan kanske inte förstå hur lärare är i behov av ordning och reda för att utbilda i klassrum. Även där vistas människor som inte uppskattar skolan för de är oförmögna att förstå hur viktigt det är med kunskap. Att rösta fram s-regering med miljöpartiet innebär att sänka elevernas nivå igen till att minska allas lika värde. Det är ett misstag att rösta fram socialdemokraterna i Sverige för de vill dig inte väl. Sveriges socialdemokrater är ett stort misslyckande historiskt var det ett mycket bra parti men idag är det mer odemokratiskt än någonsin. Det är synd om alla som inte förstår det och därför gör inte public service sitt jobb då det borde vara självklart för alla på SVT att man ska främja det som är bäst för svenska folkets ekonomi och se till svenska folkets rättigheter i gemen och dit hör absolut inte att skapa ett vi och ett dem med ökade klyftor i befolkningen. Det är vad som pågår med hjälp av dagens sossar. Glad Saad ska komma ut med en bok om hans syn på möjligheter för framtiden då han är evolutionspsykolog men det han saknar är ekonomisk utbildning men hushållning kan han säkert redan. Många människor i Sverige är födda rika som t.ex. den kända Greta Thunberg vars föräldrar är sångare respektive skådespelare. De tillhör kulturadeln för Sverige, länk till artikeln av Gad Saad. Att förlita sig på litteratur går inte alltid om man inte läser tillräckligt många olika syn på samma problem och hittar en gemenskap via litteraturen som ger stöd för äkta kunskap. Det är lite som medias utbud idag och det är tidsödande och ger inte några pengar. https://bulletin.nu/gad-saad-greta-har-intellektuell-formaga-som-mina-sockor https://bulletin.nu/skattebetalarna-fick-sta-for-birgitta-eds-honsgard Vill man ge bort sina pengar till främmande makt så finns alltid organisationer som är mer pålitliga än andra och har man råd med det så är det enkelt att kontakta banken och säga till om överföring varje månad vilket går att göra med en utvandringsmyndighet som tar tag i problemen med att ösa pengar från fattiga svenskar till andra idag via Migrationsverket. Man kan mycket väl lägga ned SIDA som Oskar Sjöstedt föreslagit att man bör göra till förmån för svenska folket själva. Det andra som behöver ses över är kommunala utjämningssystemet som endast gynnar ett snabbare införande av kalifat. Det sker genom lagarna som Olof Palme införlivade i lagboken 1975. Det tredje man kan göra är att lägga ned Jämställdhetsmyndigheten då moderaterna och övriga partier själva är tillräckligt begåvade och inte i behov av feministisk politik skräddarsydd för att införa kalifat. Det är ju slutresultatet som hela årsresultatet visar på så väl som sker när lärare sätter slutbetyg för eleverna. Menar att skolan har behov av betyg i ordning och uppförande samt givetvis även då införs automatiskt respekten för andra och för sig själv. Man kan inte strunta i skolan bara för att man känner sig misslyckad eller inte orkar läsa en bok som innebär kunskaper så att endast lyssna sig fram är inte givande i längden. Man måste anstränga sig själv om man vill något bra för egen framtid. De flesta på X verkar mest klaga och specifikt gärna på statsministerns politik men går mer sällan ut med sitt egna namn. Det är statsministerns problem med hjälp av finansministern och övriga statsråd att se till var och hur skattebetalarnas pengar hamnar rätt och leder till ökad tillväxt även för dem i Sverige som är fattiga och seniorer. Vi vet inte ännu inte hur han avser förverkliga det som saknas idag speciellt inte alla våldtäkter som framkommit vilka pågår mot seniorer på grund av dem som är anställda utan utbildning och med kriminell bakgrund, men vi vet som medborgare att i samma parti M finns Gunnar Strömmer som justitieminister och har fått lyssna på honom och hans tilltänkta förslag för en stark tillväxt för Sverige. Det borde för den som är funktionell analfabet räcka för att förstå pengarnas betydelse och vikten av att ta bort 1%-målet samt förstärka Sveriges befolknings rättigheter till sina egna pengar. Det handlar om hela länders rättigheter och skyldigheter. Sverige är inte ett land med islamistiskt tänkande och det är svårt att förstå hur skilda länder förändrar människors tänkande och levnadssätt på grund av värderingar och ekonomi har stor betydelse. Många är helt utan förståelse för hur korruption uppstår och hur ineffektiv den är idag då Tech har blivit en del av framtiden. Sverige måste läras om från början igen med hjälp av smarta väljare och inte dem som tror att tredje världens utveckling är det bästa för folket. Här har socialdemokraterna låtit sig förvillas av Palmes politik och hyllar den än idag. Det är obegripligt hur man kan vilja se Sverige bli ett kalifat. Sverige är inte där ännu men kommer att hamna där om man inte klarar av att ta beslut för att bevara den kristna värdegrunden som är ren svensk historia däri ingår förstås även största delen av Europa. Återvandring är nödvändigt och lagar mot infiltration till korruption i Sveriges myndigheter. Lyssna på justitieminister Strömmer i Forum för kanal 2 SVT den 29 maj medverkande var även Svenskt Näringsliv. Det är viktigt att man förstår och har kunskap innan valet 2026. Om svenska politiker i dagens regering varit mer som Ingmar Stenmark vilken var enkel, rak och mycket tydlig för han sade alltid: "Detta är bara att åk"! Lite så behöver svenska politiker utvecklas till även idag trots att det är svårt men det blir svårare desto längre man väntar då det är en pågående utveckling där många ännu inte förstår hur det utvecklas och vad som påbörjats mot Europa. Dem som läser media och tror på allt som står blir förstås inte alltid men ofta vilseledda även om förstörelse pågår så är det inte rapporterat som t.ex. den by som brändes ned helt i Frankrike för några år sedan. Det finns många exempel på att människor blir utsatta på ett annat vis än under 1950--1970-talen. Man måste stoppa detta vid gränsen med att ta emot dem som inte förstår utvecklingen och ländernas kultur samt värderingar i annat fall förstörs Europa. Svenskt Näringsliv är inte ett särintresse. Svenskt Näringsliv skriver en debattartikel i SvD och det är självklara punkter som de nämner om man önskar tillväxt men då måste man även se befolkningens behov och skyldigheter. Vi som arbetat heltid för det offentliga Sveriges bästa finns idag som stora förlorare dels ekonomiskt och dels ur trygghetsperspektiv. Man skapar inte trygghet i befolkningen om man inte förstår värderingar som är nödvändiga. Detta med politisk islam är av större betydelse för framtiden än vad artikelförfattarna tror sig veta. Det handlar om framtiden där barnen idag inte har något krav på sig utan föräldrarnas värderingar gäller som inte är varken J-O Jackes eller M. Wallenbergs vilka säkert inte studerat religiösa ideologier och värderingarna som många idag har. Det är bra att man tar upp vissa viktiga områden i artikeln men det är även av betydelse att lyssna på Justitieministern som inte vill ha ett instabilt och systemhotat land. Fortsätter det som tidigare med migrationen där man prioriterar politisk islam är Sverige inte något tillväxtland för svenskar ö.h.t. efter nästa valperiods slut. Min utbildning är högst selektiv men har själv gått i svensk skola, utbildat många under årens lopp och förstår av den kunskap som erhållits att det inte går att förena vissa religioner men kan ha fel och det är en läraråsikt inte en politikers möjlighet eller skyldighet. Socialdemokratin är en demokratifara på grund av lagen från 1975 och de beslut som idag styr från socialdemokraterna. Demokratur blir då nästa valperiod för att därefter minska tillväxtmöjligheterna .Detta behöver svenska medborgare hjälp att förstå och det är inte min sak att utbilda dem. Om man inte skapar tillväxt faller svenskt näringsliv ihop och med inre spänningar och omöjliga utmaningar går det inte att komma åt ett lands systemhot. Jimmie Åkesson har en poäng med sitt förslag om svenskt jordbruk men det räcker förstås inte. https://www.svd.se/a/y58bKA/jacob-wallenberg-och-jan-olof-jacke-valet-behover-bli-starten-pa-en-ny-tillvaxtperiod Länk till Göteborgspostens ledarsida av Cwejman. https://www.gp.se/ledare/vi-kan-lundsberg-utantill-men-inte-det-nya-sverige.4940b0ad-e66b-478d-bd2a-3393d38cea33 DEN 29 MAJ VISADE SVT FORUM KANAL 2, DIREKTSÄNT PROGRAM OM TILLVÄXT MED JUSTITIEMINISTER GUNNAR STRÖMMER. PROGRAMMET ÄR BLAND DE BÄTTRE FÖR INFORMATION INFÖR VALET!. JUSTITIEMINISTERN ÄR HELT KLART EN SÄKER TÄNKARE, TALARE OCH BEGÅVAD LÅNGT ÖVER MEDELMÅTTA. HAN TALADE TILL J-O JACKE SOM ÄR VD FÖR SVENSKT NÄRINGSLIV. J-O JACKE ÄR INTE HELLER SVAGBEGÅVAD SÅ RESULTATET AV SAMTALET BLEV BRA. DÄREFTER SOM GRÄDDE PÅ MOSET KOM MARCUS WALLENBERG ATT BLI UPPKALLAD TILL ATT BERÄTTA OM HANS SYN PÅ TILLVÄXT. GIVET HANS SVENSKA ÄGANDE SÅ VILL HAN SE FÖRETAG VÄXA. INGEN NORMAL MÄNNISKA ÖNSKAR SE HUR LANDET BLIR MER SYSTEMHOTAT OCH DE TALAR INTE OM TILLVÄXT I DE ORD SOM MÅNGA SKULLE KUNNA MISSUPPFATTA UTAN OM HUR MAN VERKLIGEN KAN BIDRA. JAG GER TRE FÖRSLAG DÅ VI SOM MEDBORGARE NU BORDE HA FÖRSTÅTT HUR VIKTIGT DET ÄR FÖR DEMOKRATIN ATT VI ALLA GÖR VÅRT BÄSTA OCH RÖSTAR! 1. LYSSNA PÅ PROGRAMMET I EFTERHAND ELLER SPOLA FRAM TILL GUNNAR STRÖMMERS ANFÖRANDE OM TILLVÄXT OCH POLITIKENS AVGÖRANDE MÖJLIGHET! 2. LYSSNA PÅ - om du inte har företag eller är utbildad i ekonomi och har det fattigt - VAD JACKE OCH WALLENBERG SÄGER OM TILLVÄXT OCH FÖRETAGANDE 3. LÄMNA DEN KRIMINELLA BANAN OM DU ÄR INNE I DEN DÅ DEN MINSKAR OCH FÖRSTÖR LIVET FÖR TILLVÄXTMÖJLIGHETER ÅT FATTIGA. TRO INTE PÅ SOCIALDEMOKRATIN DÅ DEN ÄR EN CHANSNING OCH INTE TIDIGARE LEVERERAT MER ÄN UTÖKAD KRIMINALITET. MAN KAN INTE BYGGA TILLVÄXT FÖR ETT BEGÅVAT LANDS BEFOLKNING MED HJÄLP AV KRIMINALITET DÅ DEN ÄR SYSTEMHOTANDE. VÅGA TRO PÅ GUNNAR STRÖMMER OCH HANS TEORIER OM HUR TILLVÄXT SKAPAS GENOM MODERAT TÄNKANDE OCH EN RIKTIGT SMART JUSTITIEMINISTER! JAG VET ATT JAG HAR RÄTT 100%. LÅT DIG INTE BLI LURAD AV NÅGON SOM ENDAST TALAR UTAN VILJAN ATT SKAPA ETT TRYGGARE OCH RIKARE SVERIGE. ÄVEN KINA KOM ATT NÄMNAS - inte av justitieministern - SOM ETT HOT MOT TILLVÄXT. DET ÄR GIVETVIS SÅ ATT DETTA LAND ÄR KOMMUNISTISKT STYRT MED MODERN UTVECKLING DÄR SYNEN PÅ TILLVÄXT FÖR DERAS MEDBORGARE KOMMER I FÖRSTA HAND. MAN HAR INTELLIGENT BEFOLKNING OCH TEKNIK SOM INNEBÄR ETT TEKNISKT HOT MOT SVENSKA MEDBORGARES MÖJLIGHETER FÖRUTOM EU:s. VILL MAN HJÄLPA SIG SJÄLV MÅSTE MAN SKAPA MÖJLIGHETERNA OCH FÖR SVERIGES DEL BÖRJAR DET MED VALET DEN 13 SEPTEMBER. DIN RÖST ÄR LIKA MYCKET VÄRD SOM MARCUS WALLENBERGS, J-O JACKE ELLER GUNNAR STRÖMMER. TÄNK PÅ HUR SOCIALDEMOKRATEN MAGDALENA ANDERSSON KOM TILL MAKTEN SOM STATSMINISTER FÖR SVERIGE - MED HJÄLP AV ETT KONTRAKT FÖR VAPEN TILL RÖSTEN FRÅN EN RIKSDAGSVILDE - DET RÄCKER FÖR ATT BEGRIPA HUR VIKTIGT DET ÄR MED SVENSKA RÖSTER I VALET 2026. Personligen tror jag på tillväxt eftersom en lärares uppgift är att ge kunskap, möjligheter för eleven att få rätten till ett bra betyg och en bra framtid där den kan skapa tillväxt för sig och sitt liv. Tillväxt är viktigt för alla! DET ÄR AVGÖRANDE ATT BLI KRITISKT TÄNKANDE OCH IFRÅGASÄTTA SOCIALDEMOKRATIN SOM IDAG ÄR HELT FÖRÄNDRAD MOT VAD DEN VARIT, SOCIALDEMOKRATIN AV IDAG ÄR ENDAST ETT MAKTPARTI DÅ DET INTE UNDER TVÅ TIDIGARE MANDATPERIODER LYCKADES MER ÄN MINSKA TILLVÄXTEN GENOM SÄNKTA KRAV PÅ UTBILDNINGSSYSTEMET, PÅ FÖRETAGANDE - PÅGENS BRÖD SOM INTE FICK BYGGA UT - OCH MINSKAD TRYGGHET GENOM VIDÖPPNA GRÄNSER MED HANDHJÄRTANSARMBAND TILL POLISEN OCH TEXTEN SLUTA SKJUT! RÖSTA INTE PÅ FLER HANDHJÄRTAN OCH ÖPPNA GRÄNSER ÄNNU EN GÅNG UTAN VISA PÅ STYRKA OCH GE INTE UPP DÅ DET FINNS DEM SOM LYCKAS. LÄROMEDELSFÖRFATTARE ÄR STARKT BEGRÄNSADE LÄRARE SOM REGEL MED FÅ UNDANTAG OCH DET SKER VART TREDJE ÅR MÖJLIGHET ATT SÖKA STIPENDIUM! SÅ VAR INTE AVUNDSJUK FÖR DET ÄR LÖNLÖST ATT UTBILDA SIG TILL LÄRARE DÅ LIVSLÖNEN MED NUVARANDE PENSIONSSYSTEM ÄR TILL FÖR HÖGAVLÖNADE. GÖRAN PERSSON SOCIALDEMOKRAT VISSTE VAD HAN GJORDE MED ATT KOMMUNALISERA LÄRARKÅREN OCH ALLT ÄR POLITIKERNAS FEL DÅ MÅNGA LÄRARE HAR LÄMNAT YRKET. DET ÄR ALDRIG FÖR SENT ATT GE UPP! VÄNTA DOCK TILL EFTER VALET DEN 13 SEPTEMBER. JUSTITIEMINISTER GUNNAR STRÖMMER ÄR ETT FRAMTIDSHOPP MOT FATTIGDOM OCH VÅLD I SVERIGE. MAGDALENA ANDERSSON ÄR ETT SÄKERT VAL TILL ATT BILDA KALIFAT ÖVER TID! INGET PROGRAM KAN ÄNDRA DETTA FAKTUM. OLOF PALMES AVTAL HAR INFÖRTS OCH LAGAR SOM STÄRKER RÄTTEN FRÅN 1975. https://www.friatider.se/5000-muslimer-samlades-i-parken-pa-en-vardag POLITISK ISLAM KOMMER INTE ATT FÖRÄNDRA SIG EFTER VAL DÅ DET ÄR EN INTELLIGENT OCH STARK RELIGION FUNGERANDE UTIFRÅN DESS KRITERIER SEDAN 1400 ÅR TILLBAKA! DET FINNS 57 LÄNDER IDAG FÖR 1400 ÅR SEDAN VAR DET EN ARABISK STAMBILDNING OCH INTE VIDA KÄNT! DET ÄR VAD DU HAR ATT VÄLJA MELLAN SOM DU MÅSTE TA STÄLLNING TILL. VILKEN TILLVÄXT VÄLJER DU? MARCUS WALLENBERG OCH JAN-OLOV JACKE SAMT GUNNAR STRÖMMER TOG INTE UPP DENNA FÖR MÄNNISKOR VIKTIGA ASPEKT INFÖR VALET 13 SEPTEMBER. LOVAR ALLA ATT DET HAR STOR BETYDELSE FÖR FÖRETAGANDES TILLVÄXTMÖJLIGHETER! Det finns en demokratisk aspekt som man bör förstå när man diskuterar demokrati och dess historiska utveckling vilken nog inte har förtydligats riktigt då skolan inte specifikt utbildar för det. Nu är det viktigare än någonsin att stå fast vid landets hårt framkämpade rättigheter för kvinnor och mycket är förstört via socialdemokratin i Sverige efter de nya lagarna som Olof Palme införde tillsammans med avtalet för socialdemokraternas egna privata maktriktning. Anser som medborgare att dessa lagar har kommit att leda till en odemokratisk utveckling då dessa lagar infördes 1975 utan debatt och utan folkets dåvarande valmöjlighet där vi idag ser på hur Sverige långsamt vittrat sönder på flera områden. Det är givetvis en del av allas våra demokratiska rättigheter som idag är medborgare i Sverige att få tycka, tänka och uttrycka sig utifrån de möjligheter var och en har men utifrån våra lagars mindre lyckade utsikter för en stor andel av folket som är kvinnor. Margot Wallström med sin syn på kvinnor utifrån feminism och andra politiker som tagit sig friheter att tala över huvudet på alla oss som kämpat sig fram utan politisk adel som stöd. Det är inte rättvist att dagens lärare ska behandlas som fattighjon när man går i pension vilket är en del av resultatet som utvecklats över tid i Sverige genom bl.a. synen på kvinnan av Göran Perssons socialdemokratiska politik och främst genom kommunaliseringen av svenska skolan. En annan syn på kvinnan hade även Stefan Löfvén genom att tillsätta Wallström som feminist åt socialdemokrater i FN och som utrikesminister för Sverige. Hon skapade en negativ utveckling i förhållande till dem som kämpat för kvinnornas rättigheter utan att hyckla därför blev hon sedd som Persona Non Grata i utlandet. Det är skillnad på politiker idag mot Tidöpartierna och dess företrädare. Tidöpartierna har stärkt kvinnornas rättigheter som nu kan komma att förändras om utvecklingen fortsätter där man företräder främst teokratiska länders kvinnosyn med ett socialdemokratiskt styre efter valet eller där man inte förstår vad man gör och uppenbart bakar efter recept som är vanliga som mamoul, baklava och andra mycket söta arabiska recept inför de högtider som gäller för islam som Ann Linde visade sig göra. Hon visade även upp dem på utrikesdepartementet iförd ett förkläde samt till högtiden. Den tid och det arbetet ska inte förminskas och inte heller negligeras i förhållande till att värna svenska kulturens rätt. Till slut införs det i skolorna och då finns det inte möjlighet att lära ut om svenska kanelbullar längre. Ingen vet vad nysocialism kan utvecklas till. Det som pågår är början till kalifat utifrån lagarna som infördes av Palme 1975. I Frankrike återuppbyggdes Notre-Dames-katedralen i Paris 2024 då den tagit skada av okända gärningsmän. Tror inte längre det var en tillfällighet då kyrkor i Sverige har vandaliserats under senare år. Kanske sker det i fler länder men rapporteras inte. Man uppskattar inte kristendomen eller demokratiska länder så enkelt är det. Det är inte av respekt för demokratin som de brinner och skadas utan tvärtom. Europas civilisation måste bevaras. Det som är demokrati försvinner med en förändring av nu exempelvis Sverige som land om man inte genom lagar bevarar rättigheterna för den. I länken till Samnytt finns en artikel med en förklaring av professor emeritus vid Aalto Universitet, Skärholmen där professor Tarvainen förklarar texten "we will conquer Europe with the wombs of our women". Den handlar om det statsminister Kristersson tagit upp betydelsen av svenskt barnfödande av svenskar och betydelsen för massinvandring samt politiska menlösa åtgärder. Man måste förstå att det handlar om helt andra värderingar och en helt annan syn på individen och främst då kvinnan som inte har rättigheter utan skyldigheter i politisk islam samt i vissa andra religioner små eller inga möjligheter till eget liv. Det går inte ihop rent logiskt att införa i specifikt Sverige, med dagens utveckling uppstår åtskilliga problem inte minst för äldreomsorgen och dess våldtäkter samt hatet mot svenskar ö.h.t. vilket märks genom attityder. Motsättningarna har bara börjat även om de inte kommer att öka så mycket som tidigare så länge moderaterna och SD samt KD och L tänker fortsätta med ca 90 000 - 110 000 nya tillkommande varje år. Det minskar inte utan pågår med nuvarande aktivitet så snart är befolkningen som är svenska vita människor en udda ras. De små rasernas rest som inte har något försvar mot en religion som politisk islam faktiskt innebär. Den är helt olik det Evangelisk-Lutherska svenska tänkandet med dagens rättigheter för kvinnan och barnen. Det gäller äktenskap, det gäller kosten, det gäller musiken, psalmer, uppfostran med artighet och syn på medborgare som helhet. Det gäller även intellektuella frågor som nu professorn förklarat om. Sveriges unga av idag har ingen svensk framtid. Den försvinner allt mer över tid när man ständigt tillåter nya medborgare och unga äktenskap samt hederskultur. Jimmie Åkesson är ute och cyklar när han tror det inte finns något att göra men har han någonsin tagit sig an problemen själv, som partiledare borde han göra det för hans politiska vägval är inte bra då valet ännu inte är avgjort och det krävs verkligen upplysning och förklaringar samt dem som är villiga att stifta lagar som saknas för att bevara vita svenska barn och kvinnors rättigheter som finns idag. Vädergummor och vädergubbar lär inte klara av det lika lite som en åskgud. När det handlar om kriminalitet så är det gärningen som räknas oavsett varifrån man kommer. Svenskt näringslivs chefsekonom har ofta haft mycket bra åsikter men det framkommer inte av den artikel som nu finns tillgänglig i Fria Tider, länk. Lägger även till en länk från samma media som tar upp grov kriminalitet genom EU:s politik och avtal med Schengen. Tycker verkligen svenskt näringslivs chefsekonom att droghandel med kriminella är värt att försvara för Svenskt Näringsliv? Det måste ju inte vara accepterat och med åtstramningar minskar också drogtillförselns möjligheter. Nu har det framkommit att det är mer eller mindre vanligt förekommande i Riksdagen hos ett flertal partier och är det kanske därför ett sätt att minska den syn på allvaret som trots allt innebär ett beroende och minskad livskraft eller hur tänker man i Svenskt Näringsliv om drogerna som förstör livet för många svenska medborgares rättigheter till egen framtid? Varför ska Svenskt Näringsliv styra över svensk drogtillgångs möjligheter? Det blir ju så när man vet det finns i Riksdagens politiska partier efter undersökning av faktiskt vänstermedia som Aftonbladet utförde för några år sedan. Det var bra gjort av Aftonbladet trots att det är ett vänstermedia eller kanske just därför? Länk även till den välutbildade Oskar Sjöstedt från Lunds universitet med nationalekonomexamen. I detta fall är det tre viktiga ämnen som tar upp problem vilka måste lösas av svenska folket i valet 2026 med hjälp av genomtänkt för och nackdelar för landet som helhet. Du måste inse att DIN röst är viktig för hela befolkningen oavsett vad du väljer att rösta för eller emot då valet är ditt. DU gör en insats för Sverige och demokratins rättighet som finns i valmöjligheterna. Det är så otroligt allvarligt det som pågår i Sverige nu och det är därför viktigt att förstå att DU har rättigheter som påverkar genom att ha tagit dig dit och med en giltig legitimation stå upp för demokratin. https://www.friatider.se/sd-oppnar-att-avskaffa-allt-bistand-utom-till-ukraina https://www.friatider.se/svenskt-naringsliv-kraver-okad-invandring https://www.friatider.se/fargburkar-var-fulla-med-knark Det är viktigt att förstå att för dem som är muslimer kommer politisk islam först, inte underställd någon annan än Gud. Det är skillnader som är märkbara i sättet att tänka och deras barn får deras värderingar och normer. Det är inte svenskt kristna värderingar eller ens ateistiska utan det är politisk islam som införs av och genom dagens vänsterstyre med socialdemokraterna. Om inte Jimmie Åkessons parti tänker åtgärda måste moderaterna göra det och statsminister Kristersson har ju redan varit inne på att svenska kvinnor ska föda fler barn d.v.s. vita och unga svenska kvinnor som inte har någon lust för de behöver inte så då måste ju politikerna skapa möjligheten. Gör de inte det är Sverige förlorat till islam inom loppet av nästa fyra-års period. Kyrkklockorna kommer inte längre att ringa utan det blir istället minareter när det stora byggandet är klart med pengar från MENA-länder. https://samnytt.se/professorns-morka-prognos-svenskar-i-minoritet-inom-nagra-decennier Ger man bort alla rättigheter inkl. barnfödande till ett annat folkslag med en ny religionstillhörighet som inte gäller för kristna värden där man inte längre kan känna sig trygg i utvecklingen så kommer givetvis Sveriges kulturella bakgrund att försvinna. Den förutsätter att det finns svenska värderingar, svensk kultur med dagens almanacka och tideräkning samt mycket mer som ingår t.ex. Svenska flaggan och firande av speciella dagar även om man kan ta bort socialdemokraternas tågande under 1:a maj. Varför inte införa nya dagar för exempelvis moderaternas eller Tidöpartiernas dag? Det finns mycket att fira i en demokrati. Religionsfriheten är en av dessa där bidragen måste stramas åt till främmande makts religioner vilka inte är till för religionsfrihet. Man måste skilja agnarna från vetet om det ska vara rätt som framkommit av Johannes Döparen i NT med Lukas 3.17 och Matteus 3:12. Religionen som är ett kulturellt arv innebär att tiden efter Palmes införande av de nya lagarna och den nya riktning som antagits för införande av islam i Sverige är svårt att förstå då Palme inte själv föddes som muslim utan som svensk kristen men kanske är släktträdet muslimskt? Var Palme av judisk börd eller hustrun kanske vilket är okänt men kanske betydelselöst för lagarna är på plats sedan 1975. Naturligtvis fanns inte detta mot andra religioners rättigheter eller för egna kulturen utan endast islam har företräde hos Sveriges socialdemokrater där den går före Sveriges kultur och Kanelbullens dag. Det är givetvis inte vanligt att utrikesministrar är företrädare för främmande makts kulturella matlagningsrecept och intressen framför den svenska kulturen som trots allt finns i Sverige. Hem- och konsumentkunskapslärare har att följa de riktlinjer som Skolverket kräver med lagar och riktning. När då en politik kan styra över arabiska bakverk som det ändå är och negligera den svenska kulturens givna rättigheter så blir det tydligt att något är förändrat efter Tage Erlander och hans gränspolitik som fanns i svensk skola, i kulturen och i dåvarande SVT. Dagens socialdemokrati är ett hot mot svensk demokrati och bevarandet av denna utveckling däri ingår feminism, bakverk, påtvingande förändringar genom hänsynstagande till vissa men inte till andra religioner som t.ex. judendomen med Förintelsen och utvecklingen för eleverna i skolorna där klimatet förändrats mellan eleverna och mellan möjligheterna att utbilda i mindre klasser. Det saknas ett tak för antal elever i en klass som en lärare mäktar med. Speciallärare saknas för ett flertal elever som är i behov av dem för att nå bättre resultat. Det finns enklare och tydligare läromedel man kan ta till hjälp i vissa områden men mycket arbete och tid för att förbereda lektioner är nödvändigt om det ska vara kvalitet på undervisningen. Det har saknats den faktiska möjligheten till tid för att kunna förbereda lektioner. Det är viktigt i flertalet ämnen att få förbereda sina lektioner så man inte missar det stora uppdraget med ämnets betydelse. Det handlar om att få ihop lektionerna till ett sammanhang och då krävs också kontroll på utbildningsmaterial oavsett ämne. Att tala om en höjning för kompetens är viktigt men det tar år att genomföra. Jag har inget emot islam eller muslimer men det är svårt att se hur detta kan harmoniera med det vi i Sverige ska utgå ifrån med politiker som Wallström, Linde, Strandhäll, Andersson, Löfvén och andra som inte accepterar det svenska utbudet eller övriga länders religioner och värderingar på grund av lagarna som Palme införde 1975. Ska Sverige fortsatt vara en demokrati med riktning för sina medborgares rättigheter eller för andra? Dagens utrikesminister Maria Malmer Stenergard gör ett gott arbete för att stärka Sveriges demokrati och avtal med USA vilket visat sig genom Tidöpartierna. Jessica Stegrud för SD gjorde ett bättre intryck än tidigare via Riks intervju om islam och dess ideologi som politisk islam. Saknade dock informationen om att Sverige är segregerat och har därför skrivit in det nu då många inte förstår att Sverige är segregerat. Man får valen i en demokrati som inte finns i en autokrati, teokrati, det behöver betonas. Dock är detta bara början av något som behöver få fart även i SVT och SR samt medierna som får publicservice-pengar till mediastöd. Svensk demokrati är speciell och det är även svensk kristendom då den man föds in till är Evangelisk-Luthersk vilket få förstår men det viktigaste är att man börjat få till en debatt innan valet. S har tagit för givet att svenska befolkningen är en homogen sådan men det är helt fel vilket man lär sig som lärare. Riks fyller en funktion för det moderna samhället som utvecklas parallellt och de forna riktningarna så väl som politiken i Europa håller på att förändras så väl som i USA men USA har en konstitution som är extremt hållbar om man inte fuskar. Europas demokratier är en mångfald av kultur och språk där man kommer att minska dem över tid om dagens utveckling fortsätter med ursäkta uttrycket - folkutbytet! När länder historiskt sett har "erövrats" och fått nya bosättare har ursprungsfolket nästan konstant oavsett land kommit att förminskas och bli undanträngt. Det är vad som nu upplevs pågå i Europas länder genom den ofantligt stora mängd som inte själva trivs i sina egna länder. Det är orimligt att begära av Europas folk att bekosta och lämna sin egna civilisation med dess gemensamma historia och till stor del gemensamma kultur med kristendomen till dem som inte förstår att respektera de europeiska ländernas befolkning även om kulturen är en annan. Respekt och kulturellt utbyte ska inte innebära enorma kostnader och belastningar för vanliga arbetare och befolkning. Det upplevs som något är mycket fel med den demokratiska utvecklingens möjligheter utifrån det som rapporteras. Moderaternas och hela Sveriges bästa advokat är justitieminister Strömmer. Han är så smart och kan uttrycka sig utmärkt så alla förstår. En länk till en sällan nämnd media i bloggen är från honom i artikeln nedan som ett exempel. Han tar tag i problemen precis så som en f.d. Head Master för en gymnasieskola där jag arbetat och drogförsäljning pågick. Där installerades kamera och personalen fick fotografera sig samt gå omkring med "beviset" hela dagarna. Detta var på den tiden inte vanligt i Uppsala så det var då emot rekommendationerna. Han var en bra rektor - den bästa för lärarkåren och programrektorerna då han var mycket uppskattad därtill var han duktig att dansa. Fick honom till bordet till Julfirandet och han hade vänligheten att bjuda upp till dans. En fantastisk trevlig upplevelse och roligt att arbeta med en sund rektor som vågade och kunde sätta emot kriminalitet oavsett kommunstyre. Idag har utvecklingen blivit mer riktad för att bygga kalifat och man har lyckats öka infiltrationen i samhället till att skada människor och djur med hjälp av bl.a. firandet av djurtortyr som är och varit förbjudet i Sverige men inte för dem som vill införa religionsförändring och skapa om historisk fakta. SVT och publicservice utbudet består i media till stor del av imbecilla individer. Det gör att moderaterna borde vinna valet i Sverige 2026 då Tidöpartierna är mer åt andra och säkrare riktningar där trygghet och glädje ska få människan att växa tillsammans med bättre ekonomi. Svensk media där Di tidigare varit en av de bättre är nu på nedgång då det är oseriös och låg nivå på ett flertal nya aktivister som "tjötar och mal på värre än en räv ylar" men riktiga rävar är kanske mer intressant att lägga krutet på? Köper aldrig Di ens och ännu mindre betala för att få förnumstiga råd om klimat och väderlek som funnits sedan Jordens skapelse. Vädergubbar och vädertanter är inte några sanningsbärande eller hållbara utvecklare i Sverige. Kanske är det bättre i andra länder men då media är dyrare och allt sämre får de räkna med klagomål och svikande försäljning. Köpa aktier utifrån deras förslag är inte någon garanti att de ökar i värde då är det bättre att utgå från dem vilka är insatta i branschen som t.ex. Cevians ägare Christer Gardell men det finns många fler i Sverige. Ekonomer som är socialister eller liberalsocialist tenderar att försvara svenska kronan som en möjlighet till övergång för Euron. Det är förståeligt att om man är socialliberal som t.ex. Calmfors uppfattas vara så är det rimligt att önska se politiker få makten över befolkningens pengar och anse detta vara en tillgång. Det är givetvis motsatsen för dem som inte är givna socialliberalt tänkande. Dem som i Kina är styrande över deras befolkning har också ett intresse för statligt ägande och till Kinas befolknings fördel även om man numera handlar med mångfald. Sverige är tämligen modernt som land och har utvecklats under senare år med hjälp av Kina som investerat i främst kanske företagande som läkare via nätet med nytänkande samt vindkraftverkens byggande för batteridriften. Vindkraftverken är en kostsam historia för alla parter verkar det som men kanske är vi vilseledda även där. Det är svårt med mediautbudet som inte är pålitlig information. SVT tar endast upp vissa problem som ingår för deras agenda. I länken till Bulletin skriver den kunnige professor emeritus för civilrätt vid Lunds universitet om kostnader där han talar om möjligheter: "Jag tror definitivt inte islam (eller för den delen kristendomen) är en trampolin för ett nytt självskapat välstånd. Framtiden finns däremot i krav, djärvhet och inte minst kunskaper och hårt arbete." Nej, kristendomen är dock ett svenskt kulturarv som är rimligt att man respekterar och beaktar så väl som Förintelsen där den senare har fått mer problemartad utveckling över tid när man nu medvetet arbetar för en islamisering av länder i Europa. Det är det verkligt stora problemet hur dessa kan och ska bemötas vilket ingen svensk vanlig lärarutbildning behärskar eller för den delen inte heller politiker då man idag först har uppmärksammat denna betydelse mer än att rycka på axlarna. Socialdemokratin av idag har blivit en fara för svensk historisk demokratisk utveckling. Hur Sveriges befolkning ska kunna bli ett framgångsrikt folk kommer aldrig ske så länge landet är systemhotat och man inte får Migrationsverket att respektera en regering som inte är vänster för det verkar vara en myndighet som vill styra in politisk islam till befolkningen vare sig den vill eller inte. Alltså egenmäktigt förfarande. Lärare kommer att få allt svårare utbildningsmöjligheter beroende på hur man lyckas införa någon lagförstärkning via Lotta Edholm och S. Mohamsson under kommande 100 dagar innan ny regering då det är troligt att fler röstar som tänker på sina bidrag än på utbildning och Sveriges demokrati. Mängden av nya medborgare som får rösta har ökat under denna mandatperiod med Tidöpartierna och åtgärder som motverkat detta faktum har inte kommit att införas. Vinner socialdemokraterna valet 2026 är det islam som kommer att ta över med politisk islam och Sverige utvecklas då mer som Storbritannien kommit att göra. Det är enkelt att förstå. Det blev lite missvisande av artikeln ovan då även meningen " Alltså fenomen som S-partiet i sin ungdom hyllat" behöver stå med så läs gärna hela artikeln nedan! Ett lands ekonomi är helt lands befolknings möjligheter och välmående. Därför är även detta en viktig komponent att ta hänsyn till i debatten om Euron. https://www.svd.se/a/JOlvxb/euro-eller-krona-blunda-inte-for-eurons-risker-skriver-forskare https://bulletin.nu/sandstrom-malmo-sveriges-bidragsberoende-beirut-2 Public service kan apropå ekonomi flytta till Kista nu och ta över lokalerna efter Ericsson som lämnat Kista. Det är rätta stället för aktivister och dem som driver på en icke ekonomisk och trygg framtid för en hel befolkning utan att själva inse hur det då slutar om de får fortsätta det som påbörjades redan 1975 med nya lagar för befolkningens sämsta. Tidöpartierna borde ta det som ett gemensamt vallöfte att flytta ut SVT och SR från dagens Östermalm till Kista då mångkulturen är ett ständigt utvecklande moment 22 och passande för ett av hela folket betalat arrangemang. En länk till extrem väderlek som rapporteras om utifrån historisk fakta där även extrem isutbredning uppstod redan under vårarna 1867 och 1888. Visst har det varit ovanligt men inte så att dagens klimat är mer förskräckande och speciellt inte Sveriges klimat som är helt OK för det mesta. Det är aktivisterna som inte förstår varken historia eller hur illa de tänker om det som är sant och vad som håller på att faktiskt utvecklas i skymundan av public service som ger politisk islam allt stöd och inte drar sig för att skapa en hoax om Sveriges klimat. Det räckte med pensionsfondernas misslyckande via Northvolt och dem vilka framkom under den tid Di var läsvärd med reportage. https://www.smhi.se/blogg/blogg/2022-01-26-extrem-kyla-i-sodra-sverige-for-80-ar-sedan https://www.dn.se/debatt/nej-vi-kommer-inte-att-sla-av-pa-takten/ https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/statsvetarna-och-det-sluttande-planet.6a98ec63-10c9-4100-8434-c49cf70246c1 https://bulletin.nu/debatt-miljopartiet-behandlas-med-silkesvantar Det finns olika orsaker att välja bort vänsterpartier även om paradigmskiftet endast är halvdant genomfört. 1. En röst på Socialdemokraterna, vänsterpartiet, miljöpartiet, centerpartiet är en röst på främmande makt. Den främmande makten gäller då främst länder som är teokratiska och som inte har demokrati. En demokrati väljer av och genom val vilka som medborgarna accepterar om man inte fuskar i valen. En teokrati är exempelvis länder som Libyen, Iran, Afghanistan. 2.En röst på socialdemokraterna i valet till riksdagen innebär även fler och högre skatter då allt som lovas av dem vilka ska ge folket som röstat fram dem en starkare demokrati där makten ges från folket till regeringen att representera folket genom att alla måste bidra ekonomiskt och mentalt för Sverige. Om du då röstar fram socialdemokraterna så får de mer makt genom att tillföra fler människor från främmande länder via öppna gränser. Dem som anländer från främmande länder kan inte i första hand se Nordens länder som representativt för dem då det nu kommer att finnas språkkrav och andra krav där man måste förstå Sveriges kultur. Om någon är sjuk ska den erhålla sjukvård men då får man räkna med att när många anländer från länder i tredje världen har de inte hälsan så den egna befolkningen i Sverige måste stå tillbaka för den nya befolkningen och deras sjukdomar. Det gäller även alla andra som kommer till Sverige även studerande och anhöriga. Den svenska sjukvården belastas extra mycket. 3. Alla dem som får nya länder att bo i har andra värderingar än dem som finns i Europa om de kommer från tredje världens länder. Dessa tredje världens länder är s.k. misslyckade länder för hade det varit lyckat så stannar man och inte lämnar för Europa. Det betyder att demokratin med valen minskar när länderna fylls på av nya medborgare eller tillfälliga gäster för arbete som numera även lönedumpas för att ge plats för nya istället för de svenska ungdomarna som är i behov av arbeten. Det är en orättfärdig politik som förs med hjälp av medier mot länderna genom denna utveckling och den är påtaglig då även svensk Polis saknar tillräckliga resurser. Man behöver stoppa flykten till främst Sverige då landet är trasigt. Sverige behöver läka som land och hämta styrka inte mer migration och inte nya medborgare som hämtas från när och fjärran. Politiker är människor och flertalet kan inte räkna eller förstå varför man inte ska ge svenska medborgare deras egna inarbetade löner i första hand genom sänkt skatt och höjda pensioner. Pensionerna har delvis försvunnit och minskat genom ansvarslösa och spekulativa fondförvaltare samt från en icke förutsägbar utveckling där man inte gör en risk- och kravanalys innan man tar något beslut. Man tillsätter nya socialdemokrater med höga ersättningar och låga krav genom politiska åtgärder vilket innebär att Sverige blivit ett annat land än det en gång varit och det går givetvis inte enkelt att restaurera. Sverige är inte någon antik relik från forntiden utan ett levande land med nya människor som är i behov av många års utbildning och kostnader. Det sista ordet KOSTNADER det är vad skattebetalaren står bakom. Gå och rösta men välj ett riktigt parti som kan ge någon utdelning för din röst och för dig. Migrationsverket har man vägrat stänga ned trots att ett flertal i befolkningen under mandatperioden önskat detta. Läste, se länk, att Frankrikes utrikesminister anser att President Trump är klok. Självklart är han både klok och vis. Han vann även valet 2020 och det var för många som inte hade legitimation utan man röstade även från gravarna på kyrkogårdarna. Det kan man inte i Sverige men många kan rösta fel genom att sakna kunskaper som de får för sent. Man kan strunta i att rösta och därför kom det här inlägget att utökas med lite förslag och tankar att ta med sig till valet i september. Ukrainakriget kostar alla svenskar pengar genom att det blev invasion. Det är aldrig bra men president Trump är bra och han är därtill mäktig vilket är en bra kombination för en ledare. En av de bättre som nu finns i demokratierna och som funnits. Kennedy var också ett smart val då han är för folkets hälsa. Det är även Elon Musk som skapat mycket bra för människan samt lyckades vinna i Sverige över fackförbundet som tog sig ton mot Tesla och deras anställda. Facket fick böter på en halv miljon kronor enligt media, vilket var riktigt bra. Teslas anställda har bättre löneförmåner och möjligheter än svenska metall eller andra fack kan erbjuda. Sverige är fragmentiserat idag då världen förändrats och man försöker inte att förstå det utan tror demokratin är borta när den stärks istället. Tidöpartierna har delvis förstärkt demokratin men inte tillräckligt för att orka ta sig igenom paradigmskiftet som utlovades så glatt och frejdigt. Det blev svårare än de förutsatt att införa på grund av lite kritik mot det som verkar onödigt men ändå infördes som att stoppa vissa vapen för jägarna. Man verkar ha prioriteringarna på lite fel intressen och då är ändå statsministern och vice statsministern själva utbildade med jägarexamen. Kan tycka att det väsentligaste inte fick plats som prioritet med stor demografisk utveckling till svenska folkets fördel men det kanske kommer att införas om man ger dem en möjlighet till? De borde lärt sig nu att svenska medborgare är tämligen tuffa och inte gillar när yttrandefriheten och andra rättigheter minskar eller är i fara. Sverige har varit ett utmärkt land att leva i en gång i tiden och man behöver ta tillbaka respekten för svenskar. https://bulletin.nu/trump-utser-krigsveteran-som-ukraina-sandebud-bevapna-ukraina-till-tanderna 4. Vill du ha höga avgifter för att du vill eller måste resa med bil ska du rösta fram Miljöpartiet. De har uppfunnit flera skatter med reduktionsplikten och har säker politik som är för skatter som vänsterpartier gärna uppskattar. Vill du resa billigt så ska du rösta på SD för det har inte svikit på området för arbetsmöjligheter. Dock är det ett svagt parti numera men förstår betydelsen av religionernas värderingar som förändrar svensk demokrati till att utvecklas till kalifat. Det bör alla förstå att då kan barnen komma att giftas bort vid 9-års ålder om det är en flicka. Afghanistan har nyligen tagit beslut om äktenskap för flickor från 9-års ålder. Flickor har inte rättigheter att studera till lärare, läkare o.s.v. i flertalet teokratiska länder. Man anser att det är ett lämpligt straff att piska barn och kvinnor om de inte uppför sig som är önskvärt då mannen är den som bestämmer. Socialdemokraterna i Sverige står alltså bakom detta genom att tillföra dem i Sverige vilka har dessa värderingar och får stöd från andra vänsterideologiska partier. Man kan se på Storbritannien som arbetar enligt "Kalergiplanen" om det är rätt uppfattat och som har fått två nya partier i Storbritannien - Reform och det senaste heter Restore Britain - som är folkens röster men det är alltså folket i Storbritannien som själva valt juristen Keir Starmer till premiärminister för Labour. Man får vad man röstar för även om man inte röstar så det finns många orsaker till att man ska ta sitt ansvar som medborgare och rösta i valet 2026 när så mycket som en röst kan betyda att man får en post som statsminister. Detta fick Magdalena Andersson med hjälp av ett avtal för miljarder av skattebetalarnas pengar i Sverige och allas arbeten så hon kunde därmed tillträda på grund av en vilde som uteslutits från Vänsterpartiet och som ville ha vapen till sina forna landsmän innan hon kom till Sverige. Så det kostar att inte rösta också beroende på vem eller vilket parti man anser bra företrädare för demokratin. En teokrati har en annan syn på Flickor och kvinnor som inte är sedda på med de värderingar som finns idag i Europa och dess närmaste länder vilka inte är teokratiska. Man utgår mer enligt religionen som då tillförs Sverige allt eftersom med nya oliktänkande gäster då socialdemokraterna har avtal med främmande makts länder som gäller för specifikt islam. Detta måste man förstå. Det handlar om demografisk förändring med illegala som anställs till privata företaganden inom hemtjänst där företag som vårdföretaget Adela omsorg där man anställer kriminella i första hand och utan bakgrundskontroll. Det för att kunna införa våldtäkter och andra terrormetoder mot gamla seniora medborgare som är svenska i behov av vård på grund av politiker som Löfvén och andra socialdemokrater vilka infört detta till Sverige. Dessa är utan ansvar för sina gärningar där nu Tidö visat på hur viktigt det är med gränser som tidigare skapades i Sverige av främst socialdemokrater som Per-Albin Hansson, Hjalmar Branting, Tage Erlander och till viss del även Gösta Bohman helt har försvunnit för att skapa en förgörande effekt mot lag och ordning. Endast dagens moderater kan förändra genom kravställning och lagar som visar hur det ska åtgärdas. Bibehåller man utvecklingen dödas fler i onödan och fler illegala tar över Sveriges rättigheter snabbare än det är rimligt. Människor kan inte flytta som är döda. Sverige är inte USA varken i konstitution eller röstmöjligheter från gravarna som förekommit i bl.a. Arizona i valet 2020. Detta avtal med främmande makts länder för islam försvinner inte eftersom Olof Palme införde det till Sverige 1975 med nya lagar. Det går inte att "låtsas som det inte finns för det är högst verkligt med lagarna som infördes i samband med socialdemokraten Palme som inte har något gemensamt med Tage Erlanders politik. Han var noga med gränser och kunskaper samt ansvar. Det Tidöpartierna visat på gällande klimatet med utsläpp se bifogade undersökning och förstå hur duktiga de varit! https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/klimat-och-miljo/sverige-redovisar-nettoupptag-av-vaxthusgaser_1255450.html?chart=1255565%2F%2F Lycka till i valet 2026 och minns att pk-media inte nämner något om detta eftersom pk-media är vänsterriktad och det är dem som även önskar införa kalifat därmed förutom då Expressen som skrivit om det i en artikel som uppdaterades 2016. Man vill inte upplysa och informera befolkningen eftersom dem som är reportrar och journalister anser att islam är den rätta politiken och de rätta avtalen med att fortsätta bygga moskéer som via deras rättslärda imamer utbildar och informerar de nyanlända sina dagliga böner och där kvinnor inte har en jämlik plats. Det ska byggas moskéer i varje svensk stad och samhälle med hjälp och stöd av svenska befolkningen vilket framkommit av socialdemokratiska politiker. Det är viktigt att ha kunskapen om detta och förstå att det inte gäller för svenska medborgare om du inte vill lämna kristendomen, judendomen eller "den rätta läran" beroende på vilken religion som du tillhör. Valen finns inte med en röst för socialdemokratin men valet den 13 september finns där du kan välja andra partier utom dem som är till vänster om Du anser demokrati vara av betydelse. Kom ihåg att ha giltig legitimation med till valdeltagandet! Du bör även ha kunskaper om att det inte går att ändra då man röstat är det slutgiltigt så det kommer inte några andra möjligheter om inte regeringen faller. Fyra år med massinvandring och höga skatter, dyr bensin och dyrare diesel är vad som väntar samt brist på behöriga lärare, vårdpersonal och poliser. Övergrepp i hemtjänsten och inom sjukvården samt seniorboenden är vanligt förekommande i Sverige. Det kan du och dina anhöriga tacka alla dem som röstat fram socialdemokraterna Löfvén och Andersson-regeringar och i kommuner, regioner där socialdemokraterna som styr inte gärna vill erkänna övergreppen utan hemlighålla dem om det är möjligt. Uppsala är en sådan stad där en äldre kvinna i 80-årsåldern blev våldtagen och kommunens socialdemokratiske ordförande önskade inte att man talade om det. Kvinnan som är en tuffing gick ut i medierna och därmed kom det fram för att följas upp av flera andra svenska seniora kvinnors berättelser men vad har då politiker gjort för att stoppa detta? Man talar om problemet men har inte stängt ned Migrationsverket och inte minskat inträdena då man istället har passat på att träffa nya avtal nu för Indiens manliga befolkning främst. Dessa politiker är inte kunniga inom områden som beteendevetenskap, tredje världens värderingar och livsstil eller förstår vanliga arbetares villkor. De lever i sin lilla bubbla och där stannar de för där är de tryggast. Politikerförakt? Kanske. Det går att konstatera avsaknaden av mänsklighet och avsaknaden av respekt för dem som redan är gamla och flertalet är sjuka eller utslitna genom tidigare krav på arbetsmarknaden. Dem som "trycktes in" i vården har inte själva valt det utan ansågs av Löfvén vara ett enkelt yrke så väl som av Andersson vilka båda är svensktalande men det är givetvis inte dem som är från främmande makts länder eftersom inga krav ställts på dem. Så hur ska de kunna bete sig när de aldrig haft kunskapen? Varken för språket eller för respekten på grund av religionen som de har med de värderingar som vissa religioner har. Kristendomen i Sverige är Evangelisk-Luthersk och det enda parti som tydligt dokumenterat och talat om detta är Alternativ för Sverige. Det är mycket litet men hade människor röstat tillräckligt i kyrkovalet så hade AfS fått plats i Kyrkomötet och kunnat påverka på ett helt annat vis än idag. Är inte medlem i något parti och valet för egen del är inte att minska demokratin eller öka möjligheten till teokrati. Det finns alltså ett antal partier man kan välja att rösta för om man är borgerlig men dagens borgare är inte tuffa. SD är mesigt har det visat sig och vet inte om den skickliga advokaten Gunnar Strömmer är tillräckligt för att ge M en röst? Så jag har tänkt sluta här med synpunkter och åsikter samt viss kunskap och erfarenhet med att ge mig själv möjlighet att ta ställning till parti men Widdings parti blir det aldrig så mycket är klart då enpartifrågor och vildar inte är något att stå efter. Det finns orsaker till att man utesluts från partierna och det finns regler att följa om man är svensktalande medborgare. Det jag vet är att det är svårt påverka politiken och det är svårt att inse hur socialdemokratin förändrat Sverige. Det är också trist att bli fattigare på äldre dagar då man inser hur dumt det var med många långa och dyra lån för studier. Där andra som inte var medborgare fick dem gratis medan lärare sliter i onödan för dem som inte bryr sig i förlängningen då politikerna lever i sin egna världsbild. Alla kakor serverade utan insats så att rösta i valet är viktigt. Kalifat tar några år att bygga upp så det är början ännu om du inte vet hur sådant sker. Ett tips är att lyssna på länken överst på barnlåten som handlar om bananer och var glada över musiken som funnits där orden valdes med omsorg och av respekt för människans ålder och medmänsklighet. Allt är inte våld och lögn. Comments are closed.
|
SkribentGun-Marie Arkiv
Maj 2026
Kategorier |
Kostens underverk
En påbyggnads blogg
hem |
om |
tjänster |
kontakt |
Copyright © Fluffins
RSS-flöde